လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဌာန(လ၀က)ႏွင့္ ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန(ကညန)၊ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး ဦးစီးဌာနတုိ႔ ခြင့္ျပဳ ခ်က္ျဖင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္အခ်ိန္မွစ၍ လုိင္စင္မဲ့ကားအစီးေပါင္း ၄၀နီးပါးခန္႔ ေန႔စဥ္ ေျပးဆဲြလာျခင္းေၾကာင့္ လုိင္စင္ရွိကားမ်ားကို ေမာင္းႏွင္သူမ်ား ယခုလုိ တြက္ေျခမကိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
လုိင္စင္ရွိ ယာဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးက “(ကညန)က လုိင္စင္မရွိတဲ့ ကားေတြကို ပုိက္ဆံယူတယ္။ (လ၀က)ကလည္း ပုိက္ဆံယူတယ္။ တစ္ ဖက္ႏုိင္ငံကို လႊတ္တယ္ေပါ့။ လႊတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လုိ လုိင္စင္ရွိတဲ့ ကားေတြက်ေတာ့ နစ္နာဆုံးရႈံးတာေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔ ယာဥ္ေမာင္းေတြက်ေတာ့ စား၀တ္ေနေရး အဆင္မေျပေတာ့ဘူးေပါ့၊ ၀စ္ေသာက္တ္ ကားေတြ မ်ားလာေတာ့ေလ။ ကိုယ့္ခရီးသည္ေတြ ကို လုတင္တဲ့သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္သြားတယ္ေလ။”ဟု ေျပာသည္။
ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန(ကညန)၊ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဌာန(လ၀က) ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး စီမံကိန္း ဦးစီးဌာန (ပို႔ ဆက္)ႏွင့္ တံတားဂိတ္တုိ႔က ကားစီးေရ ေျပးဆဲြမႈမ်ားလာလွ်င္ ျဖတ္သန္းခ ပိုရရွိေသာေၾကာင့္ ယခုလုိ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယာဥ္ ေမာင္းသူမ်ားက ေျပာသည္။
အဆုိပါ ဌာနဆုိင္ရာ အသီးသီးက လုိင္စင္မဲ့ကားတစ္စီးကို က်ပ္ ၁,၀၀၀ေကာက္ခံၿပီး လုိင္စင္ရွိ ကားတစ္စီးကို က်ပ္ ၅၀၀ ေကာက္ခံ လွ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။
လုိင္စင္ရွိ ကားမ်ားသည္ ျမ၀တီၿမိဳ႕ရွိ ဌာနဆုိင္ရာ အသီးသီးမွ အခြန္ေဆာင္ထားရသည့္အျပင္ ထုိင္းဘက္ျခမ္းတြင္လည္း တႏွစ္စာအခြန္ အတြက္ ဘတ္ ၁၄၀၀ႏွင့္ တံတားျဖတ္ခ ဘတ္ ၂၀ ေန႔စဥ္ ေပးေဆာင္ရၿပီး လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားကမူ မည္သည့္အခြန္အခမွ ေပးေဆာင္ထား ျခင္းမရွိဘဲ တံတားျဖတ္ခ ဘတ္ ၂၀သာ ေပးေဆာင္ေသာေၾကာင့္ မွ်တမႈ လုံး၀ မရွိေၾကာင္း လုိင္စင္ရွိ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားက ေျပာသည္။
ယခုလုိ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ား ေျပးဆဲြမႈမ်ားလာေသာေၾကာင့္ လုိင္စင္ရွိကားမ်ား ရရွိမည့္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား နစ္နာဆုံးရႈံးသည့္အျပင္ အကယ္ ၍ ထုိင္းဘက္ျခမ္းတြင္ ျပႆနာတစုံတရာ ျဖစ္ပြားပါက တရား၀င္ မွတ္ပုံတင္ထားသည့္ လုိင္စင္ရွိကားမ်ားသာ အေရးယူခံရမည္ဟု ဆုိ သည္။
“တဖက္ႏုိင္ငံမွာ ယာဥ္တုိက္မႈတစုံတရာ ျဖစ္ရင္လည္း သူတုိ႔ (လုိင္စင္မဲ့ကား)က ဘာမွ အာမခံခ်က္မရွိဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔က ယာဥ္တုိက္မႈ ျဖစ္ရင္ ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ အသိမ္းခံရမယ္။ တဖက္ႏုိင္ငံမွာ ရႈတ္ေထြးမႈျဖစ္တာေပါ့။ ရွင္းရွင္းေျပာရင္ တန္းတူရည္တူ အခြင့္အေရး မရ ဘူးေပါ့။ က်ေနာ္တို႔က တရား၀င္ဆုိ တရား၀င္ပဲ ျဖစ္ေစခ်င္တာေပါ့။”ဟု အဆုိပါယာဥ္ေမာင္းသူက ေျပာသည္။
ကညနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက “က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ မွတ္ပုံတင္မရွိတဲ့ ကားေတြကို ခြင့္မျပဳပါဘူး။ မွတ္ပုံတင္မရွိတဲ့ ကားေတြကို လႊတ္ေပး လုိ႔လည္း မရပါဘူး။ လ၀က က ေပးတာ။ လ၀က လႊတ္ေပးပုိင္ခြင့္ရွိတယ္။”ဟု ေကအုိင္စီသုိ႔ ေျပာသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ထုိင္းဘက္ျခမ္းေရထိန္းကန္ေဘာင္ တည္ေဆာက္မႈ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရက ၂၀၁၀ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁၈ရက္ေန႔မွ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို စတင္ ပိတ္ပစ္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္ဘက္ အာဏာပုိင္မ်ားက ယမန္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၅ရက္ေန႔တြင္ ျပန္ လည္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။
ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ယေန႔အထိ ျမန္မာျပည္၊ ျမ၀တီၿမိဳ႕မွ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ျဖတ္ကူးကာ ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သုိ႔ တစ္ရက္လွ်င္ လုိင္ စင္ရွိကား ၃၀စီးခန္႔ႏွင့္ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ား ၄၀စီးခန္႔က ေန႔စဥ္ ေျပးဆဲြလွ်က္ရွိသလို ခရီးသည္တစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ ၁၅၀၀ႏႈန္းျဖင့္ ကားတစ္စီး ခရီးသည္ ၈ဦးသာ တင္ေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ေကအိုင္စီမွ ကူးယူထားျခင္းသာျဖစ္သည္
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

Leave a comment

Join Free