ဧရာဝတီတိုင္း၊ ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္အတြင္း မတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔က ‘ပုသိမ္သူ-၁၁’ သေဘၤာ နစ္ျမဳပ္သြားစဥ္ ေသဆုံးခဲ့ရသူမ်ားအတြက္ တဦးလွ်င္ က်ပ္ ၅ သိန္းစီ အာမခံ ေလ်ာ္ေၾကး ေပးအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ျမန္မာ့အာမခံလုပ္ငန္းမွ တာဝန္ရိွသူတဦးက ေျပာၾကားသည္။

“ျမန္မာ့ အာမခံလုပ္ငန္းက ပုသိမ္သူ သေဘၤာ ႏွစ္ျမဳပ္မႈမွာ ေသဆုံးသြားခဲ့တဲ့သူ ၂၆ ဦးရဲ႕ က်န္ရစ္သူ မိသားစုေတြ အတြက္ က်ပ္ေငြ သိန္း ၁၃၀ တိတိကုိ ဧရာဝတီတုိင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး႐ုံးက တာဝန္ရိွသူေတြ ေရွ႕ေမွာက္မွာပဲ ျမန္မာ့ အာမခံလုပ္ငန္း ပုသိမ္႐ုံးခြဲက တာဝန္ရိွသူေတြဆီကတဆင့္ မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔မွာ ေပးအပ္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္” ဟု
ျမန္မာအာမခံ လုပ္ငန္းမွ ဒုတိယ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးစိန္မင္း က ဆုိသည္။

ပုသိမ္သူ ၁၁ ေရယာဥ္သည္ မတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ ခရီးသည္ ၁၀၀ ေက်ာ္ တင္ေဆာင္ကာ ပုသိမ္မွ ငပုေတာၿမိဳ႕သုိ႔ အသြား ေန႔လည္ ၂ နာရီ ၄၅ မိနစ္ခန္႔တြင္ ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္ ကန္ဆိပ္ေက်းရြာအနီး ႏွစ္ျမဳပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔အထိ ႐ုပ္အေလာင္း ၂၆ ဦး ဆယ္ယူရရိွၿပီးျဖစ္ကာ ခရီးသည္ ၇၂ ဦးကုိ ကယ္တင္ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕မွာ ေပ်ာက္ဆုံးေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ႐ုံးမွ တာဝန္ရိွသူ တဦးက ေျပာသည္။

ခရီးသည္မ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီး အမ်ားစု ပါဝင္ၿပီး၊ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕တြင္ ဆယ္တန္း စာေမးပြဲ ေျဖဆုိၿပီး ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္သုိ႔ ျပန္လာသူမ်ားလည္း ပါဝင္သည္ဟု ၎က ဆုိသည္။

“ေသဆုံးသူ ၂၆ ဦးမွာ ၂၁ ဦးက အမ်ိဳးသမီးေတြ ျဖစ္ၿပီး ၅ ဦးက အမ်ိဳးသားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ေအာက္ ကေလး ၈ ေယာက္ ပါပါတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။

ျမန္မာ့ အာမခံ လုပ္ငန္းမွ တာဝန္ရိွသူမ်ားသည္ ျပည္တြင္းမီဒီယာ တခုမွ လက္ကုိင္ဖုန္းသုိ႔ ေပးပုိ႔ေသာ သတင္း
ေပးပုိ႔ခ်က္အရ သေဘၤာ နစ္ျမဳပ္မႈကုိ သိသိခ်င္း ငပုေတာ ၿမိဳ႕နယ္သုိ႔ သြားေရာက္ စုံစမ္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု
ျမန္မာ့ အာမခံလုပ္ငန္းမွ ဦးစိန္မင္းက ဆုိသည္။

မတ္လ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ ေသဆုံးသူ ႐ုပ္ကလာပ္ စုစုေပါင္း ၂၄ ဦး ေတြ႔ရိွၿပီးေနာက္ တဦးစီ၏ မိသားစုဝင္မ်ားကုိ အာမခံ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ က်ပ္ ႏွစ္သိန္းစီကုိ ႀကိဳတင္ေငြအျဖစ္ ေပးအပ္ၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ဦးစိန္မင္းက ဆုိသည္။

သေဘၤာနစ္ျမဳပ္မႈေၾကာင့္ ဒဏ္ရာ ရသူမ်ားကုိလည္း ထိခုိက္မႈေပၚမူတည္ကာ ေဆးကုသမႈ ကုန္က်စရိတ္၏ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလ်ာ္ေၾကးေပးမည္ျဖစ္ၿပီး အမ်ားဆံုး က်ပ္ေငြ ေလးသိန္းအထိ ေပးအပ္ႏုိင္သည္ဟု ၎က ဆုိသည္။

ျမန္မာ့အာမခံ လုပ္ငန္းသည္ သူတပါးထိခုိက္မႈ အာမခံေလ်ာ္ေၾကး အျဖစ္ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္တြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ မူဝါဒအရ အာမခံထားရိွေသာ မည့္သည့္ စက္တပ္ယာဥ္မွ ထိခုိက္ ေသဆုံးသူမ်ားအတြက္မဆုိ အာမခံေၾကးမ်ားကုိ ေပးအပ္ေလ့ ရိွေသာ္လည္း ထုိကဲ့သုိ႔ အာမခံ ေလ်ာ္ေၾကး ေတာင္းခံႏုိင္ေၾကာင္း သိရိွသူနည္းပါးကာ အာမခံေလ်ာ္ေၾကးေငြ
ေတာင္းခံမႈ နည္းပါးခဲ့သည္။

ျမန္မာ့အာမခံ လုပ္ငန္းမွ တာဝန္ရိွသူမ်ားသည္ ဧရာဝတီတုိင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး႐ုံးမွ တာဝန္ရိွသူမ်ား ႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ဒဏ္ရာရရိွသူမ်ားကုိ အာမခံေၾကး ေလ်ာ္ေၾကး ဆက္လက္ ေပးအပ္သြားမည္ဟု ဆုိသည္။

ေရယာဥ္ နစ္ျမဳပ္ရျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ဒီကိစၥက ေပါ့ေပါ့ဆဆ ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ လည္း သေဘၤာက ကုန္ေတြ၊ လူေတြ မတရား တင္လာၿပီး အသက္ကယ္ေဘာ့တို႔၊ ေဖာ့အကႌ်တို႔ကလည္း မလံုေလာက္ ဘူး” ဟု ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။

အဆုိပါ သေဘၤာသည္ ငပုေတာၿမိဳ႕မွ မုိင္ဝက္ခန္႔အကြာ ကန္ဆိပ္ေက်းရြာ ဆိပ္သုိ႔ ခရီးသည္ အတင္အခ်ျပဳလုပ္ရန္ ခ်ိဳးေကြ႔စဥ္ တိမ္းေမွာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ခရီးသည္ ၁၂ ဦးႏွင့္ ကုန္ခ်ိန္ ပိႆာခ်ိန္ ၂,၅၀၀ ခန္႔သာ တင္ေဆာင္ရန္ မွတ္ပုံတင္ခြင့္ ျပဳထားေသာ အဆုိပါသေဘၤာတြင္ ျမင္းေကာင္ေရ ၂၀ အားရိွ အင္ဂ်င္သာ တပ္ဆင္ထားၿပီး၊ ျမစ္ကမ္း မွ ေပ ၈၀ (၂၄ မီတာ) အကြာတြင္ တိမ္းေမွာက္ႏွစ္ျမဳပ္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။

မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သေဘၤာ ဆိပ္ကမ္းသုိ႔ ကပ္ရန္ ခ်ိဳးေကြ႔လုိက္ခ်ိန္ တြင္ အရိွန္မထိန္းႏုိင္ပဲ တဖက္သုိ႔ တိမ္းေစာင္းသြားခဲ့ၿပီး ၄၅ ေပ (၁၄ မီတာ) အနက္ ေရထဲသုိ႔ ခ်က္ခ်င္း နစ္ျမဳပ္သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။

အဆုိပါျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမွ ေရယာဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး၊ ခရီးသည္မ်ား၏ လုံျခဳံေရးအတြက္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ေဝဖန္မႈမ်ား ပုိမုိ ေပၚထြက္ ခဲ့သည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာလအတြင္းကလည္း ခရီးသည္ ၂၇ ဦးသား တင္ေဆာင္ရန္ မွတ္ပုံတင္ထားေသာ ‘ေနမ်ိဳးထြန္းႀကီး’ အမည္ရိွ ေရယာဥ္သည္ ငဝန္ျမစ္အတြင္း ဆီတင္ေရ ယာဥ္ `ဓန´ ႏွင့္ တုိက္မိၿပီးေနာက္ နစ္ျမဳပ္သြားခဲ့ရာ ေရယာဥ္
ေပၚပါ ခရီးသည္ ၁၇၆ ဦးမွ ေသဆုံးသူ ၄၇ ဦးအထိ ရိွခဲ့သည္။

ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ တာဝန္ရိွသူ တဦးက ေျပာၾကားရာတြင္ ဌာနအေနျဖင့္ ကုန္သည္ေရယာဥ္ မ်ားႏွင့္ ခရီးသည္တင္ ေရယာဥ္မ်ားကုိ စစ္ေဆးမႈမ်ား ပုိမုိ ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အသက္ကယ္ လုံၿခဳံေရး ကိရိယာ မ်ားကုိလည္း ပုိမို စစ္ေဆးသြားမည္ ဟု ဆုိသည္။

လက္ရိွ ျပဌာန္းထားေသာ ေရယာဥ္ဆုိင္ရာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအရ ခရီးသည္ တဦးခ်င္းစီအတြက္ အသက္ကယ္
ေဖာ့အကၤ်ီမ်ား ေရယာဥ္မ်ားေပၚတြင္ ထားရိွရမည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း လုိက္နာမႈ အားနည္းလ်က္ရိွသည္ကုိ ေတြ႔ရိွရၿပီး အထူးသျဖင့္ ဧရာဝတီ ျမစ္ဝ ကၽြန္းေပၚေဒသတြင္ ကုန္းလမ္းခရီး ခက္ခဲမႈေၾကာင့္ ေရေၾကာင္းျဖင့္ ခရီးသြားလာမႈ မ်ားျပားလ်က္ ရိွရာ ခရီးသည္ လုိအပ္ခ်က္ႏွင့္ ေရယာဥ္ အေရအတြက္ လုံေလာက္မႈ မရိွသည္ကုိ ေတြ႔ရိွရသည္။


မဇၥ်ိမသတင္း႒ာနမွ ကူးယူသည္။

 
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

Leave a comment

Join Free