သႀကၤန္အႏုပညာ

ဧၿပီလထုတ္ မဂၢဇင္းကို ပံုေဖာ္ရၿပီဆိုသည္ႏွင့္ သႀကၤန္ပံုရိပ္တို႔ စိတ္ကူးထဲ ရင္ဖို၀င္ေရာက္လာေတာ့သည္။ သႀကၤန္ရနံ႔တို႔ ဆြတ္ပ်ံ႕ႀကိဳင္လိႈင္လာေတာ့သည္။ ၀ါေရႊေသာပိေတာက္ႏွင့္ ေရသဘင္ပြဲေတာ္ကို ရင္ခုန္ခံစားခ်င္စိတ္တို႔ အလိုအေလ်ာက္ ေပၚေပါက္လာေတာ့သည္။ မၾကာမီ ျမန္ျပည္တခြင္လံုး ေပ်ာ္ရႊင္စရာအေကာင္းဆံုး ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္ကို ႏႊဲေပ်ာ္ၾကျပန္ေတာ့မည္။ အတာေရေအးႏွင့္ ေဆးေၾကာသန္႔စင္ၾကေပေတာ့မည္ … စသည္ျဖင့္ သႀကၤန္အေတြးတို႔ အစီအရီ ျဖစ္တည္လာေတာ့သည္။ “ျပည္ေထာင္ တိုင္းျမန္ျပည္ … ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ဆု … သြန္းခါေရ … ေအးေစေၾကာင္း ေလာင္းတဲ့လံုေမ … ထူးထူးကဲကဲ လွၾကပါေစ …” ******* သည္မွာဘက္ေခတ္ သႀကၤန္ကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ား သတိရႀကိဳဆိုၾကသူမ်ားထဲတြင္ ေတးစီးရီး ထုတ္လုပ္သူမ်ားသည္ ထိပ္ဆံုးကဟုပင္ ေျပာရေပေတာ့မည္။ ဇန္န၀ါရီလထဲေလာက္မွာပင္ သႀကၤန္ေတးစီးရီးတို႔ စတင္ထြက္ေပၚလာေနသည္။ အမ်ားစုမွာ ပရိသတ္ နားစြဲခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ သႀကၤန္သီခ်င္းအေဟာင္း အေကာင္းမ်ားကို ျပန္တီး ျပန္ဆိုေနၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေခတ္ေပၚတူရိယာမ်ားႏွင့္ တီးခတ္သီဆိုထားေသာ ေခတ္သစ္သႀကၤန္ေတးစီးရီးအခ်ဳိ႕လည္း ထြက္ေပၚလာသည္။ သို႔ေသာ္ သီခ်င္းစာသားႏွင့္ သီဆိုဟန္တို႔မွာ ျမန္မာမဆန္၍လားမသိ၊ နားမစြဲဘဲ ေခတ္အဆက္ဆက္က သႀကၤန္တြင္ လူတိုင္းႏႈတ္ဖ်ား ေရပန္းစားခဲ့ေသာ ‘မန္းေတာင္ရိပ္ခို’ တို႔၊ သည္ဘက္ေခတ္တြင္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ ‘သႀကၤန္မိုး’ ေတးစီးရီးတို႔ကို မေက်ာ္လႊားႏုိင္ၾကေပ။ “တီထြင္ဆန္းသစ္လိုေသာ စိတ္ဓာတ္ကို ခ်ီးက်ဴးမိေသာ္လည္း ျမန္မာဆန္ဆန္ လွၿပီး ေကာင္းၿပီးသား သီခ်င္းတပုဒ္ကို ထိုသို႔ လုပ္ပစ္သည္မွာ ရက္စက္လြန္းေသာ ဆန္းသစ္မႈဟုပင္ ဆုိရေပေတာ့မည္။” ထုိအထဲမွာပင္ နာမည္ႀကီး ‘သႀကၤန္မိုး’ သီခ်င္းကို RAP စာသားမ်ားႏွင့္ ေရာေမႊကာ သီဆိုထားေသာ ဆန္းသစ္မႈတခုကိုလည္း နားဆင္ရေသးသည္။ တီထြင္ဆန္းသစ္လိုေသာ စိတ္ဓာတ္ကို ခ်ီးက်ဴးမိေသာ္လည္း ျမန္မာဆန္ဆန္ လွၿပီး ေကာင္းၿပီးသား သီခ်င္းတပုဒ္ကို ထိုသို႔ လုပ္ပစ္သည္မွာ ရက္စက္လြန္းေသာ ဆန္းသစ္မႈဟုပင္ ဆုိရေပေတာ့မည္။ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ မူရင္းသီခ်င္းေရးဆရာ အဥၨလီေမာင္ေမာင္ႏွင့္ သီဆိုခဲ့သူ ေဇာ္၀မ္း တို႔ရင္ထဲ မည္သို႔ခံစားရမည္လဲေတာ့မသိ။ က်ေနာ္တို႔သည္ပင္ မူရင္းဖန္တီးခဲ့သူတို႔ကိုယ္စား ေၾကကြဲရသည္။ ထိုသီခ်င္းေရးဆရာ ကြယ္လြန္ၿပီးမွ ဆန္းသစ္ျခင္းျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ပို၍ေၾကကြဲစရာပင္ …။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ သႀကၤန္သီခ်င္းအသစ္မ်ား ေရးစပ္သီဆိုမႈကိုေတာ့ ႀကိဳဆိုရမည္ပင္။ သို႔ေသာ္ သႀကၤန္ဆိုသည္မွာ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္ျဖစ္သျဖင့္ ျမန္မာဆန္ဆန္ ထပ္မံေရးစပ္ သီဆိုႏိုင္ၾကလွ်င္ျဖင့္ ပရိသတ္မ်ား ပို၍ နားစြဲမည္ဟု ထင္မိေပသည္။ ထို႔အတူ ႐ုပ္ရွင္နယ္ပင္တြင္လည္း ‘သႀကၤန္မိုး’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေနာက္တြင္ သႀကၤန္ဗီြဒီယို၊ သႀကၤန္႐ုပ္ရွင္ကားမ်ား ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ထြက္ေပၚလာေသာ္လည္း ‘သႀကၤန္မိုး’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေလာက္ ပရိသတ္မႀကိဳက္၊ မေအာင္ျမင္ၾက။ ‘သႀကၤန္မိုး’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားသည္ပင္ ေခတ္သစ္ဂႏၳ၀င္ ျဖစ္လို႔ေနေပၿပီ။ ျခံဳငံုသံုးသပ္ရလွ်င္ ယခုေနာက္ပိုင္း ထြက္ေပၚေနေသာ သႀကၤန္သီခ်င္း၊ သႀကၤန္႐ုပ္ရွင္၊ သႀကၤန္ဗီြဒီယိုကားမ်ားကို ပရိသတ္မ်ား မႏွစ္ၿခိဳက္၊ မစြဲလမ္းၾကျခင္းသည္ ျမန္မာဆန္မႈနည္းပါးျခင္း၊ အႏုပညာအရ အားထုတ္မႈနည္းလြန္းၿပီး ဆူလြယ္နပ္လြယ္ႏွင့္ ေစ်းကြက္ထဲသို႔ ခါေတာ္မီ တင္သြင္းႏိုင္ေရးကိုသာ အာ႐ံုျပဳ ဦးစားေပးေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုဆိုေသာ္ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကသူမ်ား စိတ္မဆိုး စိတ္မကြက္ၾကေစခလို။ (ျမားနတ္ေမာင္မဂၤလာမဂၢဇင္း၊ ဧၿပီလ၊ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္) ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ ဘေလာ့မွ ကူးယူသည္။
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

Leave a comment

Join Free