သ႐ုပ္ေဆာင္ ဇင္ဝိုင္း (႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံးဥကၠ႒)ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး

ျမန္မာ့႐ိုးရာ အတာသႀကၤန္တြင္း ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးအခ်ိဳ႕၏ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမိန္႔အာဏာျဖင့္ အေရးယူ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ မဟုတ္ဘဲ ေမတၱာရပ္ခံ ပညာေပးနည္းျဖင့္သာ တုန္႔ျပန္သြားမည္
ဟု လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး၏ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးဇင္ဝိုင္းက မဇၩိမကို ေျပာသည္။

လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး အမႈေဆာင္မ်ားကို လ်ိဳ႕ဝွက္မဲစနစ္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး မတ္လ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဇင္ဝိုင္း ဥကၠ႒ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကအေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး၏ ဖြဲ႔စည္းပံုႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ ျပန္ၾကားေရးဌာန လက္ေအာက္ ရွိ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ အနာဂတ္ ရည္မွန္းခ်က္တို႔ကို သိရွိႏိုင္ရန္အတြက္ ဦးဇင္ဝိုင္းအား မဇၩိမ သတင္းေထာက္ မ်ဳိးသန္႔ က ေမးျမန္းထားသည္။
actristelection
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံး အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္ပြဲတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ဇင္ဝိုင္းႏွင့္ ဇာဂနာ တို႔အား မတ္လ ၂၃ ရက္ေန႔က ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓါတ္ပံု - မဇၥ်ိမ) ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းရွိ အလႊာအလိုက္
လ်ိဳ႕ဝွက္မဲျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ၾကရာ အဓိကသ႐ုပ္ေဆာင္အလႊာတြင္ ဇင္ဝိုင္းႏွင့္ လူမင္း တို႔အား ေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရသည္။

ဖြဲ႔လိုက္တာ မၾကာေသးတဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး အစည္းအေဝး ဥကၠ႒ အသစ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ ပထမဆံုးေမးခ်င္တာက ဒီႏွစ္သၾကၤန္မွာေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးအခ်ိဳ႕ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ ေဝဖန္သံေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ထြက္လာပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လုိသံုးသပ္ပါသလဲ။

“ေယဘူယ် သံုးသပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ
ေအာက္ေျခက အစည္းအ႐ံုးဝင္မ်ားကိုသာ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့မွ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားတဲ့အခ်က္အလက္ေတြ ပါေပမယ့္ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ားကို စည္းကမ္း သတ္မွတ္ ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ မပါတာပါ။

စည္းေတြ ေလ်ာ့ပါးလာတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ဒီႏွစ္သၾကၤန္
သည္ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ အတြင္းမွာေတာ့ လူေတြဟာ ေတာ္
ေတာ္ေလး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ရႊင္လာၾကတယ္လို႔
က်ေနာ္ေတာ့ ျမင္မိပါတယ္။ လူေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
ေလးေတြ ကိုယ္စီ ရွိလာတယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့
ဒီယဥ္ေက်းမႈ လႈိင္းတံပိုးဆိုတာလည္း ႐ိုက္ခတ္တတ္တာ အမွန္ပါပဲ။ ကိုယ္ခံစြမ္းအား နည္းရင္လည္း ဒီလိုမ်ဳိး ျဖစ္တတ္ၾကတာပါပဲ။ ဒီႏွစ္သၾကၤန္မွာ မိန္းကေလး အေယာက္ ၁ဝဝ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး ဝတ္တယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆိုတာ တေယာက္ေလာက္ ပါတာပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ထင္ရွားတဲ့သူမ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူမ်ား စံခ်ိန္ထိုးစရာေတာ့ ျဖစ္တာေပါ့။ ဒါကလည္း သူ႔ရဲ႕ တဦးခ်င္း ခံယူခ်က္နဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။”

ဆုိေတာ့ သူတို႔ အေပၚမွာ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္သံုးၿပီးေတာ့ ကန္႔သတ္မႈေတြ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါသလား။

“တခ်ိန္ေသာအခါက ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးသည္ ဝန္ၾကီးဌာနတခုက ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ ေပးထားတဲ့ အတြက္ သူ႔မွာ ကိုယ္တိုင္ အေရးယူခြင့္ မရွိေသာ္လည္း အမိန္႔ေပး အေရးယူတာမ်ဳိးေတြ လုပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကေတာ့ စည္း႐ံုးေရးနဲ႔ပဲ သြားရမွာပါ။ က်ေနာ္တို႔ သားသမီးေတြ အရြယ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔က ေခၚယူၿပီးေတာ့
ေမတၱာရပ္ခံမယ္ စည္း႐ံုးမယ္ ဒါပဲလုပ္ရမွာပါ။ က်ေနာ္တို႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာေတြကို ပိုမိုခိုင္မာလာေအာင္၊ က်ေနာ္တို႔ယဥ္ေက်းမႈ၊ က်ေနာ္တို႔႐ုိးရာေတြကို ပိုမိုလက္ခံက်င့္သံုးလာႏုိင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ၾကိဳးစားၾကည့္ၾကရမွာပါ။ ဒါကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္တခုတည္းနဲ႔လည္း မၿပီးပါဘူး။ ဥပေဒေတြနဲ႔ တားဆီးေကာင္းတဲ့အရာေတြလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္စီကိုယ္စီ ရင္ထဲမွာ အသိတရားေတြ ရွိလာမွ ျဖစ္လာမယ့္အရာပါ။ အဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ျခင္းထက္ အမ်ားျပည္သူဘက္က ျပစ္တင္လာမယ္ ႐ႈတ္ခ်လာမယ္၊ စာနယ္ဇင္းေတြကလည္း ေရးသားလာၾကမယ္၊ ျပည္သူေတြ ကလည္း ဖယ္ၾကဥ္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါမ်ဳိးေတြ နည္းပါးလာမယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။”

ၾကာသပေတးေန႔က ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးသစ္ရဲ႕ ပထမဆံုး အစည္းအေဝးမွာ ဘာေတြမ်ား ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါသလဲ။

က်ေနာ္ ဇင္ဝိုင္းသည္ သ႐ုပ္ေဆာင္အလႊာမွာ
ေရြးလုိက္လို႔ မဲ တမဲပဲရတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ လူမင္းက ေရြးလုိက္လိုက္လို႔ မဲ ၁ဝဝ ရတယ္။ ပံုမွန္အတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ ဦးလူမင္း တက္ရမွာ
ေပါ့ အခုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ‘ဇင္ဝိုင္း တက္’ ဆိုၿပီးေတာ့ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ၾကီးဌာနက အမိန္႔
ေပးလိုက္ရင္ က်ေနာ္က တက္သြားတယ္။
“အလုပ္အမႈေဆာင္ေတြ လုိက္နာသင့္တဲ့ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေလးေတြ က်င့္ဝတ္ေလးေတြ ခ်ေပးတာပါ။
အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာ ႏွိမ့္ခ်ဖို႔တို႔၊ အခြင့္အေရး ဆိုရင္လည္း သာမန္အစည္းအ႐ံုးဝင္ေတြ ရရွိတဲ့ အခြင့္အေရး မ်ဳိးေတြကိုပဲ ခံစားဖို႔၊ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ ဆိုၿပီးေတာ့မွ အာဏာအလြဲသံုးစားလုပ္တာ၊ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားရွာတာ၊ အခြင့္အေရးပိုယူတာမ်ဳိးမလုပ္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ စည္းမ်ဥ္း
စည္းကမ္းေတြ လုပ္တာပါ။”

“ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပန္လည္ေရးဆြဲဖို႔ က်ေနာ္တို႔ အဓိကထားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က NGO ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ မူလဖြဲ႔စည္းပံုထဲမွာပါတဲ့ မလိုအပ္တဲ့ အခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ တခ်ဳိ႕အခ်က္ေတြလည္း ျဖည့္စြက္ရမွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီကိုလည္း ဖြဲ႔စည္းတာပါ။ ဗီဒီယို စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီတို႔၊ ခိုးကူးေခြ တားဆီးေရးေကာ္မတီတို႔၊ ဝန္ထမ္းၾကီးၾကပ္ေရး
ေကာ္မတီတို႔၊ ေကာ္မတီေပါင္း ၁၆ ရပ္ ရွိပါတယ္။”

အာဏာအလြဲသံုးစားလုပ္တာ၊ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားရွာတာ ဘယ္လို အေျခအေနမ်ဳိးေတြကို ဆိုလိုတာလဲခင္ဗ်ာ့။

"ဥပမာအေနနဲ႔ဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာက ဖိတ္ၾကားလာလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏိုင္ငံတကာက ဆုေပးလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အရင့္အရင္တုန္း ကေတာ့ အမ်ားျပည္သူ မသိရွိလိုက္ရဘဲနဲ႔ ေကာ္မတီဝင္အခ်င္းခ်င္းပဲ လက္သိပ္ထိုးၿပီးေတာ့ သူသြား ကိုယ္လုပ္ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြေပါ့။ ေနာက္ ျပင္ပက ဇာတ္ကားတကား ႐ိုက္ကူးဖို႔ဆိုရင္ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ထဲကပဲ သယ္ေဆာင္ လာၿပီးေတာ့ ဘယ္ဝန္ၾကီးဌာနက ႐ိုက္ကူးဖို႔ သူကိုယ္တိုင္ပဲ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္၊ သူ႔သားသမီး မင္းသားမင္းသမီးထည့္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က အခု မူခ်မွတ္ထားတာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကားေတြ ႐ိုက္ကူးမယ္၊ ျပင္ပက ကားေတြ ႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ အစည္းအ႐ံုးထဲမွာပါေနတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာမ်ား လံုးဝ မ႐ိုက္ကူးပါနဲ႔။ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားလည္း လံုးဝ မပါပါနဲ႔။ က်ေနာ္တို႔ေတြသည္ သူမ်ားကို အခြင့္အေရး ေပးရမယ္။ ကိုယ္က အခြင့္အေရးကို ေနာက္ဆုတ္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိး ဒီမူကို ခ်ထားပါတယ္။ အေသးစိတ္ကိုေတာ့ ထပ္ထြက္လာပါမယ္။”
actristelection1
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံး အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္ပြဲတြင္ ရရွိမဲမ်ားအား ေရတြက္ေနၾကသည့္ ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္း၊ ဝါရင့္သ႐ုပ္ေဆာင္ ဦးညြန္႔ဝင္း တို႔အား မတ္လ ၂၃ ရက္ေန႔က ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓါတ္ပံု - မဇၥ်ိမ) ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းရွိ အလႊာ ၁ဝ လႊာမွ လ်ိဳ႕ဝွက္မဲျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္။

ဖြဲ႔စည္းပံုလည္း ေရးဆြဲႏုိင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လို ဖြဲ႔စည္းပံုမ်ဳိးျဖစ္မလဲ။

"ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုတာ ၿခံစည္း႐ိုးနဲ႔ တူတာကိုး။ ၿခံစည္း႐ိုးမခိုင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီဝင္းထဲကို ဝင္ခ်င္တဲ့လူဝင္ ထြက္ခ်င္တဲ့ လူထြက္နဲ႔ ဒီအဖြဲ႔ရဲ႕ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးရဲ႕ မူလဖြဲ႔စည္းပံုကလည္း အဆင့္ဆင့္သာ တင္ျပေနၾကတာ အခုထိကို အတည္ျပဳႏုိင္ခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ကလည္း တံခါးမရွိ ဓါးမရွိပါပဲ။ အခုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးသည္ ႐ုပ္ရွင္စစ္စစ္ သမားမ်ားသာ ဝင္ပိုင္ခြင့္ရွိသည္ဆိုတဲ့ မူကိုေတာ့ အဓိက ကိုင္စြဲထားပါတယ္။”

အရင္ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးေဟာင္းရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုကေကာ။

“ေရးခဲ့သမွ်ေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုမ်ားထဲမွာ ေအာက္ေျခက အစည္းအ႐ံုးဝင္မ်ားကိုသာ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့မွ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားတဲ့အခ်က္အလက္ေတြ ပါေပမယ့္ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ားကို စည္းကမ္းသတ္မွတ္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ထား တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ မပါတာပါ။”

႐ုပ္ရွင္အစည္း႐ံုးဝင္ ျဖစ္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရွင္းျပေပးဦး ခင္ဗ်ာ့။

က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္
မွာ ႐ံုေပါင္း ၂၃၈ ႐ံုရွိပါတယ္။ အခုဆိုရင္
၆၅ ႐ံုပဲက်န္ပါတယ္။ ၆၅ ႐ံုမွာ သံုးပံုတပံုပဲ
ျမန္မာကားကုိ ျပပါေတာ့တယ္။ ျပည္သူပိုင္
သိမ္းတယ္ အဲဒီ႐ုပ္ရွင္႐ံုေနရာမွာ ဟိုတယ္ၾကီး
ေတြသာ ေပၚလာၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ံု ေပ်ာက္ သြားပါတယ္။
“ဥပမာ အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္ဆိုရင္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား
အနည္းဆံုး တကား ႐ုိက္ကူးဖူးရမယ္။ ဗီဒီယိုဆိုရင္ ၁ဝ ကား ႐ုိက္ကူးဖူးရမယ္။ ဒါမွသာ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးဝင္ ျဖစ္မယ္။
အဲဒီလို သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အရသာ၊ အစည္း႐ံုးဝင္ျဖစ္ခြင့္
ရွိတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕ေခတ္မ်ားမွာေတာ့ အထူး မွတ္ခ်က္ဆိုၿပီးေတာ့ တခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အစည္းအ႐ံုး
ကို တိုက္႐ိုက္ဝင္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ တံခါးေပါက္ေတြ ဖြင့္ေပးထားတာ ရွိတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈဘြဲ႔တခုခု ရရွိလာ ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသူ အစည္းအ႐ံုး ဝင္ပိုင္ခြင့္ရွိသည္ဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္တာရွိပါတယ္။ ေနာက္တခုက
ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာနတြင္ ၁ဝ ႏွစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသူ၊ လက္ရွိ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာနတြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနသူ အဲဒါမ်ဳိးေတြက အရင္တုန္းက အစည္း႐ံုးဝင္ျဖစ္မႈအေပၚမွာ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က လြတ္လပ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ျပင္ပက ပုဂၢိဳလ္မ်ား ပါဝင္မလာႏိုင္ေအာင္လို႔ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ ျပန္ခ်ရမွာျဖစ္ပါတယ္။”

အခု ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး အေဟာင္းနဲ႔ အသစ္ ႏွစ္ခုရဲ႕ ျမင္သာတဲ့ ကြာျခားခ်က္က ဘာျဖစ္မလဲ။

“အေဟာင္းကေတာ့ သူက ၾကိဳးေပါင္းစံုနဲ႔ ခ်ည္ထားၾကတာခင္ဗ်ာ့။ က်ေနာ္တို႔ေရွ႕က အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ဆိုရင္ ၂၆ ေယာက္ရွိပါတယ္။ ၂၆ ေယာက္ထဲမွာ ၁၃ ဦးကို တုိက္႐ိုက္ခန္႔ထားတာပါ။ ၁၃ ဦးကေတာ့ ေရြးခ်ယ္ခံေပါ့။
ေရြးခ်ယ္ခံ ဆိုေသာ္လည္း အမ်ားရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔ တက္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ က်ေနာ္ ဇင္ဝိုင္းသည္ သ႐ုပ္ေဆာင္ အလႊာမွာ ေရြးလုိက္လို႔ မဲ တမဲပဲရတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္လူမင္းက ေရြးလုိက္လိုက္လို႔ မဲ ၁ဝဝ ရတယ္။ ပံုမွန္အတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ ဦးလူမင္း တက္ရမွာေပါ့ အခုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ‘ဇင္ဝိုင္း တက္’ဆိုၿပီးေတာ့ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ၾကီးဌာနက အမိန္႔ေပးလိုက္ရင္ က်ေနာ္က တက္သြားတယ္။ မဲ ၁ဝဝ ရတဲ့လူက ေအာက္မွာက်န္ခဲ့တယ္။ တိုက္႐ုိက္ခန္႔ ဆိုတာ ကေတာ့ ဒီလူကို ခန္႔လိုက္ပါဆိုရင္ ၿပီးသြားၿပီ။”

“အဲဒီအခါက်ေတာ့ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔သည္ က်ေနာ္တို႔ ေလာကကို ကိုယ္စားမျပဳပါဘူး။ ဒီအလုပ္အမႈေဆာင္ထဲ မွာ ကိုယ့္ေလာကရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တဲ့အခါမ်ဳိးမွာ တဘက္က ဌာနဆိုင္ရာမ်ားနဲ႔ ထိပ္တိုက္
ေတြ႔ရတာမ်ဳိးေတြရွိပါတယ္။ ဒီအခါမွာ အလုပ္အမႈေဆာင္ထဲမွာရွိတဲ့ စိတ္ေကာင္း ေစတနာရွိတဲ့လူေတြမွာလည္း သူတို႔ကို ခ်ည္ေႏွာင္ထားတဲ့ၾကိဳးေတြေၾကာင့္ ႐ုန္းမထြက္ၾကဘူး ျဖစ္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီၾကိဳးေတြကို အကုန္လံုး ျဖတ္ေတာက္ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကတာပါ။”

႐ုပ္ရွင္ကားေတြဟာ ဒါမွမဟုတ္ ႐ုပ္ရွင္ဖန္တီးမႈေတြဟာ ႏုိင္ငံတခုအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အေထာက္အပံ့
ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။


“က်ေနာ္တို႔က ႐ုပ္ရွင္ဆုိေပမယ့္၊ ႐ုပ္ရွင္ဆိုတာဟာ အမ်ဳိးသားေရး လက္နက္တခုပါ။ က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕
ေကာင္းရာေကာင္းက်ဳိးကို ေဆာင္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ဓေလ့ စ႐ုိက္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ကုိ သဘာဝေပးထားတဲ့ အလြန္လွပတဲ့ ေရေျမေတာေတာင္ေတြ ဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ဆိုတဲ့ အႏုပညာနဲ႔ ကမၻာကသိေအာင္ ျမန္မာဆိုတာ ဒါလို႔ ျပႏိုင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ လုပ္လို႔ရပါတယ္။ အဲဒီလုိ လုပ္ဖို႔ဆိုတာလည္း က်ေနာ္တို႔ ေလာကသားေတြခ်ည္းပဲ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြကအစ ႐ုပ္ရွင္ဆိုတာ မေပ်ာက္ပ်က္အပ္ေသာ အမ်ဳိးသားေရးလက္နက္တခုပါလား ဆိုတာကို အျမင္က်ယ္က်ယ္ေလး ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ကို ဝိုင္းဝန္းေဖးမမွသာ က်ေနာ္တို႔ သြားလိုတဲ့ လမ္းခရီးကို ေရာက္မွာပါ။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔သည္ ေသခါနီး လူမမာလုိပါပဲ။ အခုန က်ေနာ္ေျပာသလိုပါပဲ မကူညီရင္ေတာ့ တားဆီးတာေတြ ပိတ္ပင္တာေတြ မလုပ္ၾကဖို႔ေတာ့ လုိအပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္စစ္စစ္နဲ႔ တကယ္စစ္မွန္ တဲ့ အႏုပညာေတြ ဖန္တီးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။ တစံုတဦးက ခိုင္းလို႔ အဖြဲ႔အစည္းတခုက ခိုင္းလို႔ဆိုတဲ့ အႏုပညာေတြ က်ေနာ္တို႔ မဖန္တီးခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါမွသာလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ ‘ေအာက္ပိုင္း’က မလြတ္တဲ့ ဟာသကားေတြ၊ ကလိထုိး ရယ္ခိုင္းတာေတြရဲ႕ ဘဝကေန လြတ္ေျမာက္မွာပါ။”

႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ အဓိက ကန္႔သတ္ခ်က္က ဘာျဖစ္မလဲ။

ကား႐ုိက္ပါေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီဇာတ္ဆို လြတ္ပါ့မလားဆိုတဲ့ သံသယစိတ္ၾကီးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ၾကရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ ျဖန္႔က်က္ေတြးတာတို႔၊ တီထြင္ဖန္တီးတာတို႔ ဘာမွ မလုပ္ႏုိင္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ လြယ္ပါတယ္ကြာ အဆင္ေျပေအာင္ ဟာသကားပဲ ႐ုိက္လိုက္ၾကတာေပါ့ ဆိုၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာတာပါ။
“ဆင္ဆာ ကန္႔သတ္ခ်က္က အလြန္ ျပင္းထန္တယ္ခင္ဗ်ာ့။ ဆင္ဆာက အစက ၁၂၄ ခ်က္နဲ႔ ပိတ္ဆို႔ထားတာ ရွိပါ တယ္။ အခ်က္အလက္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆြဲဆန္႔လို႔ရပါတယ္။ ဘာလုပ္လုပ္ မလြတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က စတင္ၿပီးေတာ့ ကား႐ုိက္ ပါေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီဇာတ္ဆို လြတ္ပါ့မလားဆိုတဲ့ သံသယ စိတ္ၾကီးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ၾကရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ
ျဖန္႔က်က္ေတြး တာတို႔၊ တီထြင္ဖန္တီးတာတို႔ ဘာမွမလုပ္ႏုိင္
ဘူး။ အဲဒီေတာ့ လြယ္ပါတယ္ကြာ အဆင္ေျပေအာင္ ဟာသကားပဲ ႐ုိက္လိုက္ၾကတာေပါ့ ဆိုၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာတာပါ။
ေနာက္တခုက ႐ံုတင္တဲ့အခါမွာ လည္း က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ ႐ံုေပါင္း ၂၃၈ ႐ံုရွိပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ၆၅ ႐ံုပဲက်န္ပါတယ္။ ၆၅ ႐ံုမွာ သံုးပံုတပံုပဲ ျမန္မာကားကုိ ျပပါေတာ့တယ္။ ျပည္သူပိုင္သိမ္းတယ္ အဲဒီ႐ုပ္ရွင္႐ံုေနရာမွာ ဟိုတယ္ၾကီးေတြသာ ေပၚလာ ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေပ်ာက္သြားပါတယ္။”

ဦးဇင္ဝိုင္း ခုန ေျပာခဲ့သလိုပဲ ႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီေပါ့၊ ဒီျပင္ဆင္မႈ
ေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ႏုိင္ခြင့္ ရွိမယ္လို႔ ယူဆပါသလား။


“က်ေနာ္ကေတာ့ ယူဆပါတယ္ခင္ဗ်ာ့။ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ျမင့္တက္လာျခင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ႏုိင္ငံတႏိုင္ငံ ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ ဘက္စံုေထာင့္စံု ဖြံ႔ၿဖိဳးမွသာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး တိုးတက္ဖို႔လိုသလို က်ေနာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာေလာကလည္း တိုးတက္ဖို႔ လိုပါ တယ္။ အခုအစိုးရကလည္း က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္လုိက္တဲ့အစိုးရပါ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔
ျပည္သူျပည္သားေတြအတြက္ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္အဖြဲ႔အစည္းကမွ ဝင္ေရာက္ဟန္႔တားမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ယံုၾကည္ထားပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဒီအခြင့္အေရး မေပးဘူးဆိုလည္း က်ေနာ္တို႔ကို အေျခခံဥပေဒက ေပးအပ္ထားတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို ကိုင္စြဲၿပီးေတာ့ ဥပေဒေတြကို မေဖါက္ဖ်က္ဘဲနဲ႔ ဥပေဒေဘာင္ထဲကေန တုိက္ပြဲဝင္သြားမွာပါ။”

အနာဂတ္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒တေယာက္ရဲ႕ အိမ္မက္က ဘာျဖစ္မလဲ။

“က်ေနာ့္လက္ထဲကို၊ စုတ္ျပတ္သတ္ေနတဲ့ေလာကၾကီးကို ဘာမွမသိတဲ့ ဇင္ဝိုင္း လက္ထဲကို ေရွ႕လူေတြက လႊဲေပး ခဲ့တာပါ။ က်ေနာ့္လက္ထက္က်ရင္ေတာ့ ဒီလုိမျဖစ္ေစရပါဘူး။ ဒီ့ထက္ပို ခိုင္မာတဲ့ ဒီ့ထက္ပိုျမင့္မားတဲ့ ပရိသတ္ရွိတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကကို ဖန္တီးၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ထက္ တကယ္တတ္တဲ့ တကယ္သိတဲ့ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီသိတဲ့ ကေလးေတြ က်ေနာ့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ လက္ထဲကို က်ေနာ္ ထည့္ေပးခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ အခု ႏုိင္ငံတကာ ပြဲေတြသြားရင္ မင္းသားေတြကလည္း သူတို႔ မင္းသားမင္းသမီးေတြကို ေမာ့ၾကည့္ေနရတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာေတြကလည္း ဒါ႐ိုက္တာခ်င္းယွဥ္ရင္ သိမ္ငယ္ေနရတယ္။ ထုတ္လုပ္သူခ်င္း ယွဥ္ရင္လည္း သိမ္ငယ္ေနရတယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ အရမ္းရွက္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီဘဝမ်ဳိးေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံတကာပြဲေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ တင့္တင့္ တယ္တယ္နဲ႔ တက္မယ္။ သူတို႔ ကားေပါင္း ၁ဝဝ ႐ုိက္ေပမယ့္၊ က်ေနာ္တို႔ တကားပဲ ႐ုိက္ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔ ကားသည္ က်ေနာ္တို႔ ယဥ္ေက်းမႈအရ၊ စံခ်ိန္အရ၊ အႏုပညာအရ တန္းမီတဲ့ ကားမ်ဳိးျဖစ္ရမယ္လို႔ က်ေနာ္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။”

Mizzima သတင္း႒ာနမွ ကူးယူသည္။
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

One Response to this post

  1. nyinyi on April 22, 2012 at 3:28 AM

    မဂ္လာပါ ။
    ၿမန္မာၿပည္မွ ရုတ္ရွင္ ေကာင္းတာေတြလည္းရွိသလို လူေတာတိုးမေရြ႔တာေတြ
    လည္းအမ်ားႀကီးပါ ႏွိင္ငံတကာဆင္ဒါလိုက္ေတြမွာမစရွိစေလာပါ ။
    အရည္အေသြးေတြလည္းအမ်ားႀကီးလိုေန ေနလို႔ပါလား ဒါမွမဟုတ္ခ်ိတ္ဆက္
    မထားလို႔လားေတာ့မသိပါ ။
    ရွိတာေတြကေတာ ။ ဟက္ပီတူေဂးသား ။ရုတ္ရွင္ေတါေတာ့ေတြ႔မိပါတယ္
    ေအးဒါေတြကႏွိင္ငံညခားေတြမွာရိုက္ထားပံုရပါတယ္ ။

Leave a comment

Join Free