င္ငံျခားေငြ ဘဏ္စာရင္းရွိသူ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတိုင္း ၂၀၀၇ ခုႏွစ္အထက္ မိုဒယ္ အိမ္စီးကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳေတာ့မည္ဟု
ယေန႔မြန္းလြဲ ၂ နာရီ ေနျပည္ေတာ္ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီး႒ာနတြင္ ျပဳလုပ္သည့္
သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီး႒ာန ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က
ေျပာၾကားလိုက္သည္။
ယခုကဲ့သို႔ တင္သြင္းခြင့္ျပဳလုိက္ျခင္းမွာ ကားပါမစ္ စနစ္ဖ်က္သိမ္းလိုက္ျခင္း မဟုတ္ဟုလည္း ၀န္ႀကီးက ရွင္းလင္းေျပာဆိုသည္။
၂၀၀၇ ခုႏွစ္မိုဒယ္ႏွင့္ အထက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳရာတြင္ ဘယ္ေမာင္း ညာေမာင္း ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ ဟုလည္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာဆိုသြားသည္။
ႏိုင္ငံျခားေငြ ဘဏ္စာရင္းဟုဆိုရာတြင္ MICB Myanmar Investment and Commercial Bank ႏွင့္ MFTB Myanmar Foreign Trade Bank သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံျခားဘဏ္တခုခုျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ ပုဂၢလိကဘဏ္တခုခုတြင္ ေငြစာရင္းဖြင့္ လွစ္ထားသည့္ ေငြစာရင္းကို ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္၍ ေငြစာရင္းတြင္ တင္သြင္းမည့္ ကားတန္ဖိုး ပမာဏသာရွိဖို႔ လိုအပ္သည္ဟု ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။
ကားတင္သြင္းခြင့္ကို ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္ၾကာ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားျခင္းေၾကာင့္ ဲႊအိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားထက္ ျမမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကားတန္ဖိုး အဆမတန္ျမင့္တက္ခဲ့ရာ လြန္ခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလတြင္ ဖင္ေကာက္ဟု ကားေစ်းကြက္မွေခၚဆိုသည့္ ကိုရိုလာဗင္ (ဒီဇယ္) ၂၀၀၀ ၉၇၊ ၉၈ ခုႏွစ္မိုဒယ္ကားမွာ သိန္း ၇၅၀ ၊ ၈၀၀ အထိျမင့္တက္ခဲ့သည္။
ယခုအခါ သိန္း ၃၀၀ ၀န္းက်င္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ၂၀၀၁/ ၂ခုႏွစ္မိုဒယ္ တိုယိုတာမတ္တူး ( ေစ်းကြက္အေခၚေရႊငါး ) ကားမွာ သိန္း ၁၄၀၀ အထိ အျမင့္ဆံုးေစ်းရွိခဲ့သည္။
ယခု ခြင့္ျပဳလုိက္သည့္ ကားတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ေလွ်ာက္ထားျခင္းကို သဘက္ခါ (ေမလ ၉ ) ရက္မွစတင္၍ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီး႒ာနမွကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ ဟုလည္း ၀န္ႀကီးက ေျပာဆိုသြားသည္။
စီတီးတက္စီႏွင့္ ဘတ္စ္ကား တင္သြင္းခြင့္ကိုမူ ပံုမွန္ရွိၿပီးသား သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအျပင္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီးသို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေလွ်ာက္ထားရမည္ဟုလည္း ၀န္ႀကီးက ေျပာဆိုသည္။
ယင္းသို႔ သတ္မွတ္ရျခင္းမွာ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမအလိုက္ လိုအပ္ခ်က္ အေရအတြက္၊ လမ္းအေျခအေနတို႔အေပၚ မူတည္ကာ ေဒသဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ားက တင္သြင္းခြင့္ေပးရန္ ဆံုးျဖတ္မည့္ သေဘာျဖစ္သည္ဟု ၎က ရွင္းလင္းေျပာဆိုသည္။
ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရတက္လာခ်ိန္မွစတင္၍ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိရာ ယမန္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အစားထိုးလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္ကို စတင္ခဲ့သည္။ယင္းအစီအစဥ္ စတင္သည့္ေနာက္ပိုင္း ကားေစ်းမ်ား ေခါက္ခ်ိဳးေအာက္ ထိက်ဆင္းလာခဲ့သည္။
သေဘၤာသား ပါမစ္ဟုေခၚဆိုသည့္ ႏုိင္ငံျခား သေဘၤာသား လုပ္ကိုင္သူမ်ား အေနျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားရရွိသည့္ ပါမစ္၀ယ္ယူထားသူ ဦးမ်ိဳးထြန္းက “ကၽြန္ေတာ္၀ယ္ထားတဲ့ ပါမစ္က သိန္း ၇၀ေလာက္ေပးရတယ္။ အဲဒီပါမစ္နဲ႔ အခု ခြင့္ျပဳလိုက္တဲ့ ပါမစ္က အတူတူဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပါမစ္ က တန္ဖိုး သုည ျဖစ္သြားတဲ့သေဘာေပ့ါ” ဟု YPI သို႔ေျပာသည္။ ။ YPI မွ ျဖစ္သည္။
ယခုကဲ့သို႔ တင္သြင္းခြင့္ျပဳလုိက္ျခင္းမွာ ကားပါမစ္ စနစ္ဖ်က္သိမ္းလိုက္ျခင္း မဟုတ္ဟုလည္း ၀န္ႀကီးက ရွင္းလင္းေျပာဆိုသည္။
၂၀၀၇ ခုႏွစ္မိုဒယ္ႏွင့္ အထက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳရာတြင္ ဘယ္ေမာင္း ညာေမာင္း ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ ဟုလည္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာဆိုသြားသည္။
ႏိုင္ငံျခားေငြ ဘဏ္စာရင္းဟုဆိုရာတြင္ MICB Myanmar Investment and Commercial Bank ႏွင့္ MFTB Myanmar Foreign Trade Bank သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံျခားဘဏ္တခုခုျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ ပုဂၢလိကဘဏ္တခုခုတြင္ ေငြစာရင္းဖြင့္ လွစ္ထားသည့္ ေငြစာရင္းကို ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္၍ ေငြစာရင္းတြင္ တင္သြင္းမည့္ ကားတန္ဖိုး ပမာဏသာရွိဖို႔ လိုအပ္သည္ဟု ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။
ကားတင္သြင္းခြင့္ကို ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္ၾကာ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားျခင္းေၾကာင့္ ဲႊအိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားထက္ ျမမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကားတန္ဖိုး အဆမတန္ျမင့္တက္ခဲ့ရာ လြန္ခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလတြင္ ဖင္ေကာက္ဟု ကားေစ်းကြက္မွေခၚဆိုသည့္ ကိုရိုလာဗင္ (ဒီဇယ္) ၂၀၀၀ ၉၇၊ ၉၈ ခုႏွစ္မိုဒယ္ကားမွာ သိန္း ၇၅၀ ၊ ၈၀၀ အထိျမင့္တက္ခဲ့သည္။
ယခုအခါ သိန္း ၃၀၀ ၀န္းက်င္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ၂၀၀၁/ ၂ခုႏွစ္မိုဒယ္ တိုယိုတာမတ္တူး ( ေစ်းကြက္အေခၚေရႊငါး ) ကားမွာ သိန္း ၁၄၀၀ အထိ အျမင့္ဆံုးေစ်းရွိခဲ့သည္။
ယခု ခြင့္ျပဳလုိက္သည့္ ကားတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ေလွ်ာက္ထားျခင္းကို သဘက္ခါ (ေမလ ၉ ) ရက္မွစတင္၍ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီး႒ာနမွကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ ဟုလည္း ၀န္ႀကီးက ေျပာဆိုသြားသည္။
စီတီးတက္စီႏွင့္ ဘတ္စ္ကား တင္သြင္းခြင့္ကိုမူ ပံုမွန္ရွိၿပီးသား သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအျပင္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီးသို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေလွ်ာက္ထားရမည္ဟုလည္း ၀န္ႀကီးက ေျပာဆိုသည္။
ယင္းသို႔ သတ္မွတ္ရျခင္းမွာ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမအလိုက္ လိုအပ္ခ်က္ အေရအတြက္၊ လမ္းအေျခအေနတို႔အေပၚ မူတည္ကာ ေဒသဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ားက တင္သြင္းခြင့္ေပးရန္ ဆံုးျဖတ္မည့္ သေဘာျဖစ္သည္ဟု ၎က ရွင္းလင္းေျပာဆိုသည္။
ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရတက္လာခ်ိန္မွစတင္၍ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိရာ ယမန္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အစားထိုးလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္ကို စတင္ခဲ့သည္။ယင္းအစီအစဥ္ စတင္သည့္ေနာက္ပိုင္း ကားေစ်းမ်ား ေခါက္ခ်ိဳးေအာက္ ထိက်ဆင္းလာခဲ့သည္။
သေဘၤာသား ပါမစ္ဟုေခၚဆိုသည့္ ႏုိင္ငံျခား သေဘၤာသား လုပ္ကိုင္သူမ်ား အေနျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားရရွိသည့္ ပါမစ္၀ယ္ယူထားသူ ဦးမ်ိဳးထြန္းက “ကၽြန္ေတာ္၀ယ္ထားတဲ့ ပါမစ္က သိန္း ၇၀ေလာက္ေပးရတယ္။ အဲဒီပါမစ္နဲ႔ အခု ခြင့္ျပဳလိုက္တဲ့ ပါမစ္က အတူတူဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပါမစ္ က တန္ဖိုး သုည ျဖစ္သြားတဲ့သေဘာေပ့ါ” ဟု YPI သို႔ေျပာသည္။ ။ YPI မွ ျဖစ္သည္။
Tags:
ဗဟုသုတ
Leave a comment