7332a
ေျမနီကုန္းမီးပြိဳင့္အနီး တစ္ေနရာ
ယခင္ႏွစ္ကထက္ အခ်ိန္ၾကာျမင္႔စြာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ေပၚေနသည္႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ကားက်ပ္မႈကို ေျဖရွင္းရန္ အနည္းဆံုး အခ်ိန္တစ္ႏွစ္ ထပ္မံၾကာျမင္႔ဦးမည္ဟု တရား၀င္ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား၊ လက္ရွိကားအစီးေရ တိုးႏႈန္းႏွင္႔ ကားမူ၀ါဒသစ္မ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ ေလ႔လာသူမ်ား က ေျပာၾကားခဲ႔သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ တစ္ခုတည္း တည္ေဆာက္မႈပင္ အခ်ိန္တစ္ႏွစ္ၾကာမည္ ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း တရား၀င္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ႔သည္။
“လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ တံတား လ်င္ျမန္စြာ ၿပီးစီးဖို႔အတြက္ သက္ဆိုင္ ရာအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ဒါၿပီးမွပိုင္႐ိုက္ၿပီး တံတားအူေၾကာင္း ေဖာ္ႏိုင္မွာပါ။ ဆက္တိုက္ အျမန္ၿပီး ေအာင္လုပ္ေနေပမယ္႔ ေျမျပင္ အခက္အခဲေတြ ရွိတာေၾကာင္႔ သံုးလေလးလနဲ႔ မၿပီးႏုိင္ပါဘူး။ အမ်ားဆံုး တစ္ႏွစ္ခန္႔ မွန္းထားပါတယ္”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴးက ေမလ ၁၁ ရက္ေန႔ညေနပိုင္းက ျပဳလုပ္ခဲ႔သည္႔ စာနယ္ဇင္းအခ်ဳိ႔ႏွင္႔ ေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ႔ေၾကာင္း ဖလား၀ါး နယူးဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိခဲ႔သည္။

လုိင္းကားအားထားရတဲ့ အမ်ားျပည္သူေတြကေတာ့ အရင္ကထက္ အလုပ္အတြက္ ေနာက္ထပ္ တစ္နာရီေစာထ၊ တစ္နာရီေနာက္က်ၿပီးမွ အိမ္ျပန္ေရာက္မယ့္ အေျခအေနကို ၿမိဳ့စြန္ကလူေတြေရာ ၿမိဳ့ထဲက လူေတြ ပါႀကံဳလာရမွာပဲ။ အိမ္ကားပိုင္တဲ့သူေတြလည္း ေန႔တုိင္း ကားပါကင္အမႈနဲ႔ ျပႆနာတက္မွာမလြဲဘူး  . . .

“ကားပါကင္စီမံကိန္းက ေနာက္ေတာ႔ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ လမ္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔က ေလာေလာဆယ္ ခ်ဲ႔လို႔ရတဲ႔လမ္း လိုက္ခ်ဲ႔ေပးတဲ႔ အစီအစဥ္ကလြဲလို႔ တစ္ျခားအစီအစဥ္ေတြ ေလာေလာဆယ္ေတာ႔ မရွိေသးဘူး။ လမ္းခ်ဲ႔တာကလည္း အကန္႔အသတ္ေတာ႔ ရွိပါတယ္။ ကားပါကင္ေရာ လမ္းေရာအတြက္ အစီအစဥ္ဆိုရင္ေတာ႔ အခုတိတိက်က် အေသးစိတ္ အစီအစဥ္မ်ဳိးေတာ႔ မထုတ္ျပန္ႏိုင္ေသးပါဘူး”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီတာ၀န္ရွိသူတစ္ဦး က ေျပာၾကားခဲ႔သည္။
ထို႔အတြက္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ တစ္ခုတည္းပင္ တစ္ႏွစ္ၾကာမည္ဆိုလွ်င္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အဆိုးရြားဆံုးလမ္းဆံုတိုင္းတြင္ ခံုးေက်ာ္တည္ေဆာက္ျခင္းအတြက္ အခ်ိန္မည္မွ် ထပ္မံယူၾကရဦးမည္ကို တြက္ဆ၍ ရၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႔ျပအင္ဂ်င္နီယာမ်ားက သံုးသပ္ခဲ႔သည္။
လက္ရွိကားတင္သြင္းမႈ မူ၀ါဒသစ္အရလည္း ကားမ်ား မ်ားစြာ၀င္ေရာက္လာမည္႔ အေျခအေန၊ ကားၾကပ္မႈကို ပိုမိုျဖစ္ေပၚေစသည္႔ မိုးတြင္းကာလေရာက္ရွိေတာ႔မည္႔ အေျခအေန၊ အဆိုပါအေျခအေနကို ေျဖရွင္းမည္႔ ခံုးေက်ာ္ႏွင္႔ လမ္းခ်ဲ႔ထြင္မႈမွာလည္း အခ်ိန္မ်ားစြာ ယူရဦးမည္႔ အေျခအေနမ်ား အတုိင္းဆိုလွ်င္ ယခုမိုးတြင္းကာလ၌ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေန ျပည္သူမ်ား ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ဆိုးရြားစြာခံစား ရမည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။
ထိုသို႔ေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အေျခအေနကို ေျဖရွင္းရန္၊ မ်ားျပား လာမည္႔ယာဥ္အစီးေရျဖင္႔ ကိုက္ညီ သည္႔ လမ္းကြန္ယက္ျဖစ္ရန္၊ ကိုက္ညီသည္႔ ကားပါကင္စနစ္ရွိရန္အတြက္မူ ယခုထက္တုိင္ တိက်သည္႔ အစီအစဥ္ မရွိျခင္း၊ မည္သည္႔၀န္ႀကီးဌာန၊ မည္ သည္႔ တာ၀န္ရွိသူမွ်တာ၀န္ယူပါ သည္ဟု အာမခံ မေျပာၾကားႏိုင္ေသးျခင္း၊ ေရတို၊ ေရရွည္အစီအစဥ္ကို ပင္ခ်မျပႏိုင္ျခင္းမ်ားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေန ျပည္သူမ်ားအတြက္ ရင္ေလးစရာျဖစ္သည္ဟုလည္း ေထာက္ျပခဲ႔ၾကသည္။
7332
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ျဖစ္ေပၚသည့္ လွည္းတန္းမီးပြိဳင့္အား ေတြ႔ရစဥ္
ေရႊျပည္သာမွ ယုဇနပလာဇာ သို႔ အလုပ္ဆင္းရသည္႔ အေရာင္း စာေရးမေလးတစ္ဦးက”အလုပ္က ၉ နာရီစဆင္းရတယ္။ ေရႊျပည္သာကေန ယုဇနပလာဇာကို ကား ၃ ဆင္႔ေျပာင္း စီးရတယ္။ ကားမ်ဳိးစံုစီးရတယ္၊ အထူး စီးတစ္ဆင္႔၊ ႐ိုး႐ိုးဘတ္စကားစီး တစ္ဆင္႔၊ ဒတ္ဆန္းကားလားဘာလား အဲဒါတစ္ဆင္႔စီးတယ္။ လမ္းခုလတ္ မွာ ႏွစ္ခါေျပာင္းစီးရတဲ႔အတြက္ ေနရာမရဘူး။ ႀကံဳသလိုစီးရတယ္။ မနက္ ၉ နာရီမီဖို႔အတြက္ မနက္ ၅ နာရီခြဲ ၆ နာရီဆိုထ ထမင္းခ်က္ ထမင္းဘူး ထည္႔ ၇ နာရီေလာက္ဆို စထြက္တယ္။ ႏွစ္နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္စီးရ တာေပါ႔။ ညေနဆိုရင္ ၅ နာရီအလုပ္ ဆင္းတယ္။ ၅ နာရီခြဲ၊ ၆ နာရီေလာက္ မွကားရတယ္။ အျပန္ကေတာ႔ အိမ္ေရာက္တဲ႔အထိ မတ္တပ္ရပ္ရတယ္။ မတ္တပ္ရပ္တာပံုမက်ရင္စပယ္ယာ က ေဟာက္ေသးတယ္။ အိမ္ကို ၇ နာရီခြဲ၊ ၈ နာရီမွ ျပန္ေရာက္တယ္။ အလုပ္တစ္ေနကုန္လုပ္လို႔ပင္ပန္းတာက တစ္မ်ဳိးကားစီးရတာ ပိုပင္ပန္းတယ္ အိမ္ေရာက္ရင္ လႈပ္ေတာင္ မလႈပ္ခ်င္ ေတာ႔ဘူး။ ကြၽန္မတို႔က အိမ္မွာခ်က္မယ္႔သူ က်န္ေသးလို႔ ညေနစာထမင္း ၀င္ခ်က္စရာမလိုဘူး။ မနက္စာပဲ ကိုယ္႔ထမင္းဘူးမီေအာင္ ထခ်က္ရတာ။ သူငယ္ခ်င္း တခ်ဳိ႔ဆို အိမ္ျပန္ေရာက္မွ ထမင္းခ်က္စားတာ။ သူတို႔ဆို ပိုဆိုးတာေပါ႔။ လိုင္းကားအတြက္က ၄ နာရီ ေလာက္ တစ္ေန႔ကို အခ်ိန္ေပးေနရတယ္။ အခုကားၾကပ္လို႔ အလုပ္မမီရင္လည္း တစ္ရက္စာျဖတ္တာမ်ဳိး ခံရေသး တယ္”ဟု ေျပာျပခဲ႔သည္။
ၿမိဳ႔ျပအင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကလည္း “လက္ရွိကားက်ပ္မႈကို မေျဖရွင္းႏိုင္ေသးတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ေနာက္ထပ္ကားေတြ ၀င္လာမယ္ဆိုရင္ ကေလးေတြးေတြးေတာင္ ဒုကၡျဖစ္အံုးမယ္ဆိုတာ သိႏိုင္တယ္။ ဒီေန႔အထိ အစီအစဥ္ေတြ ခ်မျပႏိုင္ေသးဘူးဆိုတာ တကယ္ စီစဥ္မထားႏိုင္ေသးလို႔ ပဲလို႔သံုးသပ္လို႔ရတယ္။ လမ္းအတြက္ မစီစဥ္ဘူး အမ်ားျပည္သူသံုးဖို႔ ကားေတြအတြက္ လြယ္ကူေအာင္မစီစဥ္ဘူး။ အိမ္ကားသြင္းတာ တစ္ခုကိုပဲ အာ႐ံုစိုက္လုပ္ေနတဲ႔ဒဏ္ကို ရန္ကုန္ျပည္သူေတြ အခုမိုးတြင္းမွာ လက္ေတြ႔ခံစား ရလိမ္႔မယ္။ လုိင္းကားအားထားရတဲ႔ အမ်ားျပည္သူေတြကေတာ႔ အရင္ကထက္ အလုပ္အတြက္ ေနာက္ထပ္တစ္နာရီ ေစာထ၊ တစ္နာရီေနာက္က်ၿပီးမွ အိမ္ျပန္ေရာက္မယ္႔ အေျခအေနကို ၿမိဳ႔စြန္ကလူေတြေရာ ၿမိဳ႔ထဲကလူေတြပါ ႀကံဳလာရမွာပဲ။ အိမ္ကားပိုင္တဲ႔သူေတြလည္း ေန႔တုိင္း ကားပါကင္အမႈနဲ႔ ျပႆနာတက္မွာ မလြဲဘူး။ ဘယ္ဖက္ကမွ သက္သာစရာမရွိဘူး။ ဒါကေတာ့ အမ်ားျပည္သူအတြက္ အဖက္ဖက္က ထည့္မေတြးပဲ မူ၀ါဒခ်မွတ္ေနသူေတြေၾကာင့္ အမ်ားစုခံရတဲ့ သေဘာျဖစ္ေနတယ္။ အခုကား သြင္းခြင့္ေပးလိုက္လို႔လည္း ကြၽန္ေတာ္ တို႔လို အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ပညာသင္ထားတဲ့သူေတြရဲ႕၀င္ေငြနဲ႔ေတာင္ ေနာက္ ၅ ႏွစ္နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ကားစီးႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။ လူတစ္ဦးခ်င္း ၀င္ေငြတက္မယ့္ကိစၥ၊ အမ်ားျပည္သူ သြားလာေရး လြယ္ကူမယ့္ ကိစၥေတြကိုေတာ့ ေဇာင္းမေပးဘူး။ ကားမစီးႏိုင္လို႔ လုိင္းကားစီးေနရပါတယ္ ဆိုတဲ့ လူေတာင္ ဒုကၡထပ္ေပးသလို ျဖစ္ေနတယ္။ လမ္းကၾကာမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဘတ္စ္ကား ေကာင္းေကာင္းေလးေတာ့လဲ ေပးေစခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ”ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေအာင္ျမင့္ကလည္း “ Public Transportation က အေရးႀကီးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔စၿပီး အၾကံျပဳတုန္းက လွည္းတန္း တစ္ခုတည္းေဆာက္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ေျမနီကုန္း၊ ေရႊဂံုတုိင္၊ တာေမြလမ္းဆံု အားလံုးတစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေဆာက္မွ အဲဒီလမ္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ ကားပိတ္ဆို႔မႈ သက္သာမယ္လို႕အၾကံ ျပဳခဲ့ၾကေသးတာပါ။ အခုလွည္းတန္း တစ္ခုတည္းၿပီးေပမယ့္လည္း ကားပိတ္ဆို႔မႈကို ရွင္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အခုကတည္းက စၿပီး Public Transportation နဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ အစီအစဥ္တက် လုပ္ရေတာ့မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနလူထုနဲ႔ ကားတင္မဟုတ္ဘူး၊ အျခားစီးပြား ေရးဆိုင္ရာကားေတြပါ လာသံုးၾကမွာပဲ။ ႏိုင္ငံျခားသား လုပ္ငန္းရွင္ေတြလည္း ေရွ႕ဆက္အမ်ားႀကီး လာၾကမွာ။ ၿမိဳ႕ေနလူထုကလည္း ဘတ္စကားပ ဲအဓိကသံုးေနၾကရတာ။ ႏွစ္ ပိုင္းရွိတယ္၊ ကားလမ္းကားပါကင္ ေတြျပင္ဆင္တာနဲ႔ ရထားလမ္းကြန္ ရက္ကုိျမႇင့္တာ။ ဒီလိုျမႇင့္တင္တဲ့ ေနရာမွာ ႏွစ္ထပ္လမ္းေတြအထိေတာင္ အစီအစဥ္ဆြဲသင့္ ဆြဲထားရမယ္။ ပိုက္ဆံရွိတာ မရွိတာထက္ အစီအစဥ္ဆြဲထားဖို႔က ပိုအေရးႀကီးတယ္။ အခုကတည္းက ဘယ္လိုအဆင့္ျမႇင့္တင္ တည္ေဆာက္မယ္ဆိုတာကို လိုအပ္ရင္ ႏိုင္ငံတကာ ပညာရွင္ေတြပါ ေခၚၿပီး Plan ေရးဆြဲထားသင့္ၿပီ။ အဲဒီ Plan ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ျပည္တြင္းက အရင္းအႏွီးနဲ႔မတတ္ ႏိုင္ရင္ ျပည္ပက အရင္းအႏွီးကိုပါ ရေအာင္ရွာၿပီး တစ္ဆင့္ခ်င္းလုပ္သြားဖို႔ လုိတယ္။  အခုလည္း စင္ကာပူနဲ႔ ဂ်ပန္က ပညာရွင္ေတြေခၚၿပီး လုပ္ေနတာေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Plan ကို တစ္ခါတည္းခ်ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ျပည္သူေတြ ဘတ္စကားေလာက္ကိုေတာ့ အႏၲရာယ္ကင္းကင္း စိတ္ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ စီးသင့္ေနပါၿပီ။ အခုမစီစဥ္ႏိုင္ရင္ ေနာက္ထပ္ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ကားပိတ္ဆို႔မႈျပႆနာကို ႀကံဳရမွာလည္း ကိုယ့္ျပည္သူေတြပဲ။ လိုအပ္ရင္ Public Transportation နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပည္တြင္းျပည္ပက ပညာရွင္ေတြဖိတ္ ေခၚ Forum လုပ္ၿပီး အစီအစဥ္ေရး ဆြဲသင့္တယ္”ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
7332b
ေမလ ၁၆ ရက္ေန႔ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီခန္႔က ေရႊဂံုတိုင္မီးပြိဳင့္အနီးမွ ငါးထပ္ႀကီးဘုရား အနီးအထိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျမင္ကြင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံအင္ဂ်င္နီယာအသင္း အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးကိုကိုႀကီးက “ကားသြင္းတာ၊ လမ္း နဲ႔ကားပါကင္ တည္ေဆာက္တာက အစီအစဥ္တက်နဲ႔ အၿပိဳင္လုပ္ရမွာ။ Public Transportation ကိုပဲ အဓိက ဦးစားေပး လုပ္ရမွာပါ။ လမ္းသစ္ခ်ဲ႕ဖို႕အဆင္မေျပရင္ ရွိၿပီးသားလမ္းကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးခ်ႏိုင္ေအာင္ အရင္လုပ္ရမယ္။ ဥပမာ-၄ လမ္းသြား ကို ၄ လမ္း အျပည့္သံုးႏိုင္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အခုလမ္းေပၚမွာကားေတြ ရပ္ထားတဲ့အတြက္ အျပည့္ အသံုးမခ်ႏိုင္ဘူး။ ဒီေတာ့ လမ္းေပၚက ကားေတြကို ရွင္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊ သူတို႔ရပ္စရာေနရာ အဆင္ေျပေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္မေပးမခ်င္းကေတာ့ လမ္းေပၚမွာကားေတြ ရပ္ရဦးမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ကားပါကင္လိုၿပီ။ အဲဒီအတြက္ လမ္းကိုျပင္ဆင္ရင္းနဲ႔ကား ပါကင္ပါတြဲလုပ္ရမယ္လို႔ ေျပာတာပါ။ ကားပါကင္ စနစ္တက် ထားေပးမယ္။ လမ္းေပၚမွာ ရပ္ဖို႔ဆိုရင္လည္း လမ္းေပၚမွာ ကားပါကင္ စနစ္တက် ထားေပး ရမယ္။ ၿပီးမွ စည္းကမ္းမဲ့ မရပ္ဖို႔ ျပည္သူကို ပညာေပးရမယ္။ အတင္းအက်ပ္ လုပ္လို႔မရဘူး။ ပညာေပးၿပီးမွ ဒဏ္႐ိုက္တာတို႔ ဥပေဒ အရ အေရးယူတာတို႔လုပ္ရမယ္။ ဒဏ္႐ိုက္တယ္ ဆိုတာေတာင္ ၀ါးရင္းတုတ္နဲ႔ စလို႔မရဘူး၊ ပညာေပးရင္း ႐ိုက္တဲ့ပံုစံက်င့္သံုးရမွာ။ အဲဒီလိုနဲ႔ရွိၿပီးသား လမ္းေတြကို ၄ လမ္းသြား ၄ လမ္းအျပည့္ သံုးႏိုင္ေအာင္လုပ္ဖို႔ လုိပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရထားလမ္း ကြန္ရက္ကိုပါ ျမႇင့္တင္သြားရမွာ။ ရန္ကုန္မွာ ေန႔စဥ္လူဦးေရသံုးသန္း ေလာက္ကခရီးသြားေနတာ။ အဲဒီမွာ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါးက ဘတ္စကားနဲ႔ တကၠစီကုိပဲ အားထားသြားေနၾကရတယ္။ ဒီေတာ့ ဘတ္စကားလိုင္းေတြ ကို စနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္ အခုက တည္းက လုပ္ရမယ္။ အိမ္စီးကားထက္ ဘတ္စကားေတြပိုၿပီး အသစ္ တင္သြင္းရမွာပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာေန ၿပီး အသက္နဲ႔ရင္း ကားစီးေနရတာေတာ့ မျဖစ္သင့္ေတာ့ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္လည္း ခုကတည္း စီစဥ္ျပင္ဆင္ မသြားဘူး ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ႏွစ္မဟုတ္ဘူး၊ ေနာက္သံုးေလးႏွစ္အထိ ကားျပႆနာရွင္းလို႔ ၿပီးမွာမဟုတ္ဘူး။ လက္ရွိကားက်ပ္ပံုမ်ဳိးနဲ႔ က လာမယ့္မိုးတြင္းမွာ ကားပိုက်ပ္မယ့္အျပင္ ကားအိုကားေဟာင္းေတြ ရွိေနေသး တာေၾကာင့္လည္း လမ္းကို ပိုၿပီးက်ပ္တည္းမွာ ေသခ်ာတယ္။ အရင္ Town Plan ဆြဲတုန္းက ၿမိဳ႕သစ္ေတြကို အေ၀းႀကီးခ်ဲ႕ထုတ္လုိက္တဲ့ဒဏ္ကို အခုၿမိဳ႕စြန္မွာေနရတဲ့ သူေတြ ခံစားေနရၿပီ။ ကားစီးရတာနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ လူပန္းျဖစ္ေနၿပီ။ အိမ္စီးကားေတြ မ်ားလာေတာ့မွန္တယ္ ဒါေပမယ့္ အမ်ားျပည္သူစီးရတဲ့ ကားေတြကေတာ့ ေဟာင္းတုန္းပဲ ဟိုင္းလပ္ေတြဆို ငါးပိသိပ္ငါးခ်ဥ္သိပ္နဲ႔ တင္ၿပီးသြားလာေနတာ။ အမ်ားျပည္သူ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစတဲ့ကားေတြ ေနရာမွာလည္း အစားထိုးေပးသင့္ပါၿပီ”ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ Public Parking ကအေရး အႀကီးဆံုးပဲ။ Public Parking မလုပ္ပဲနဲ႔ ေျဖရွင္းလို႔မရဘူး။

စင္ကာပူကုမၸဏီျဖင့္ ရွစ္ႏွစ္တြဲဖက္လုပ္ကုိင္ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံတကာသို႔ စီးပြားေရးဆိုင္ရာမ်ားအတြက္ သြား ေရာက္ေလ့လာေလ့ရွိသည့္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးႏွင္းဦးက “စင္ကာပူမွာလည္း ကားၾကပ္တာရွိတယ္။ ဘန္ေကာက္ မွာလည္း ၾကပ္တာရွိတယ္။ ကားက အဲယားကြန္းပါသလို ကားထဲမွာလည္း ေခ်ာင္တယ္။ ေနာက္စင္ကာပူတို႔ ထုိင္းတို႔ကအမ်ားျပည္သူမွာ ေရြးခ်ယ္စရာရွိတယ္။ ဘတ္စကားလမ္းၾကပ္ႏိုင္တဲ့ လမ္းဆို MRT နဲ႔အခ်ိန္မီ သက္ေသာင့္သက္သာ သြားလို႔ရတဲ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိဘူး။ ကားပိုမ်ားလာမယ့္ အေျခအေနအတြက္ ဘာေတြစီစဥ္ထားသလဲ။ ဒါကိုေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ အခုကတည္း က ပညာရွင္ေတြနဲ႔ Town Plan ကို ေသခ်ာ ေရးဆြဲသင့္ပါၿပီ” ဟု သံုးသပ္ခဲ့သည္။

w7_33_13_1
ေမလ ၁၆ ရက္ေန႔ မြန္းလြဲ ၁ နာရီခန္႔က ဓမၼေစတီလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကားက်ပ္မႈျမင္ကြင္း

စီးပြားေရးဆိုင္ရာအသင္း အဖြဲ႕မ်ားတြင္ ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ေနသူ MBA ဘြဲ႕ရတစ္ဦးကလည္း “ရန္ကုန္မွာေတာ့ ဘတ္စကားနဲ႔ တကၠစီ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳေနၾကတာပဲ။ အိမ္စီးကားေတြ မ်ားလာတယ္ဆိုေပမယ့္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ သူမ်ားလာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ခ်မ္းသာတဲ့မိသားစုက ၁၀ ဦးရွိရင္ ၁၀ စီးေလာက္ ၀ယ္စီးေနၾကတာ။ ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္အထက္ သြင္းခြင့္ေပးလိုက္တာ ဘာျဖစ္သြား လဲဆိုေတာ့ ကားေဟာင္းပိုင္ရွင္ေတြ ေစ်းထိုးက်လို႔ ဒုကၡျဖစ္ၿပီး ကားေဟာင္းမအပ္ပဲ ဆက္သံုးေနတဲ့ အျဖစ္ ကို ျပန္ေရာက္သြားေစတယ္။ ဒီကားေဟာင္းေတြက လာမယ့္မိုးမွာ လမ္းကို ဒုကၡေပးဦးမွာပဲ။ ဒီလူနည္း စု ဒုကၡေရာက္သြားတယ္ထားဦး လူနည္းစုဒုကၡေရာက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ကား မစီးႏိုင္ေသးတဲ့ အမ်ားျပည္သူအတြက္ ဘတ္စကားနဲ႔ လမ္းအဆင္ေျပေျပ ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုရင္လည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ရလဒ္လို႔ ေျပာရဦးမယ္။ အခု က အမ်ားစုအတြက္လည္း စီစဥ္ထားတာေတြက စနစ္မက်၊ တစ္ဖက္မွာလည္း ကေမာက္ကမေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္”ဟု သံုး သပ္ခဲ့သည္။

w7_33_13_1
ေမလ ၁၆ ရက္ေန႔ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီခန္႔က ေရႊဂံုတိုင္မီးပိြဳင့္အနီးမွ ငါးထပ္ၾကီးဘုရားအနီးအထိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျမင္ကြင္း


w7_33_13_1
ေမလ ၁၆ ရက္ေန႔ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီခန္႔က ေရႊဂံုတိုင္မီးပိြဳင့္အနီးမွ ငါးထပ္ၾကီးဘုရားအနီးအထိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျမင္ကြင္း

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ကားပါကင္ ျပႆနာႀကီး ထြားလာေနမႈအေပၚ ယုဇနကြန္ဒိုတြင္ ေနထုိင္သူတစ္ဦး ကလည္း “ကြၽန္ေတာ္က တာေမြကေန ယုဇနကြန္ဒိုကို ျပန္တယ္။ ေရႊဂံုတိုင္ပိြဳင့္မွာ ၁၀ မိနစ္ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ ေစာင့္ ရတယ္။ ကြန္ဒိုကိုေရာက္ရင္ ကားပါကင္ရဖို႔အတြက္ ၁၅ မိနစ္ ေလာက္ ပတ္ေမာင္းၿပီး ရွာရတယ္။ ကြန္ဒိုေတြ၊ တိုက္ခန္းေတြမွာ အခုေနာက္ပိုင္း ကားသစ္တစ္စီး၀ယ္လာတာနဲ႔ ကားပါကင္ ျပႆနာတက္ေတာ့တာပဲ။ ေက်ာက္ေျမာင္းတို႔ Down Town ဧရိယာတို႔မွာလို လူေနထူထပ္တဲ့ ေနရာေတြ၊ ကန္ထ႐ိုက္တိုက္မ်ားတဲ့ ေနရာေတြမွာဆို ကားပါကင္ျပႆနာကို ေန႔တုိင္းေတြ႕ေနရၿပီ။ ကားသစ္တစ္စီးတိုးတိုင္း ျပႆနာတက္တာပဲ။ အခုဆို ရပ္စရာမရွိလိို႔ လမ္းဆံုေတြနားမွာရပ္၊ လမ္းေပၚေတြ႕တဲ့ ေနရာမွာရပ္နဲ႔ လမ္းသြားလို႔ေတာင္မရတဲ့ အေနအထားျဖစ္လာတယ္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ Public Parking ကအေရး အႀကီးဆံုးပဲ။ Public Parking မလုပ္ပဲနဲ႔ ေျဖရွင္းလို႔မရဘူး။ လမ္းမေတာ္ မွာဆိုေန႔ခင္းဘက္မွာ ၾကားလမ္းေတြ ကျဖတ္၀င္ဖို႔ အခုဆို မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကုိယ္ပုိင္ကားနဲ႔သြားလည္း ၿမိဳ႕ထဲမွာ ကားရပ္စရာေနရာ ရွာရတာနဲ႔တင္ အခ်ိန္ကုန္တာပဲ” ဟု ေျပာျပခဲ့ သည္။
“စည္ပင္က ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈေတြ ေျဖရွင္းဖို႔ အေသးစိတ္တိက်တဲ့ Plan မရွိေသးဘူး။ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က ဗီယက္နမ္ကိုမွီဖို႔ ကားအစီးေရ ၃ ဒသ မ ၈ သိန္းထိသြင္းဖို႔ေတာင္လိုေသး တယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ သြင္းတဲ့ဌာနနဲ႔ လမ္းအတြက္ေျဖရွင္း ေပးမယ့္ဌာန၊ အျခားသက္ဆိုင္တဲ့ ဌာနေတြဟာ ဘာဆက္သြယ္ေဆြးေႏြးမႈမွ မရွိတဲ့ပံုမ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုဌာနအခ်င္းခ်င္း မဆက္သြယ္တဲ့ ဒဏ္ကိုခံရေတာ့ အမ်ားျပည္သူပဲ ခံရတယ္”ဟု ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးကလည္း ေျပာျပခဲ့သည္။
ခံုးေက်ာ္မ်ား တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း ေျပာၾကားခဲ့မႈမ်ား
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔ (ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပသည့္ ေတြ႔ဆုံပြဲ)
‘ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးက ေျပာၾကားပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ့ႀကီးကို စင္ကာပူလုိျဖစ္ေအာင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ႀကိဳးစားညႇိႏိႈင္းၿပီး လုပ္ၾကည့္ပါ။ ကိုယ့္အေျခအေနနဲ႔ ကိုယ္ကိုက္ေအာင္လုပ္ပါလို႔ ေျပာထားတယ္။ အခု ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္ တာက ကမာရြတ္လွည္းတန္းမွာ Traffic ေတြမ်ားလာလို႔ ဂံုးေက်ာ္တံတားကို လာမယ့္ေလးလအတြင္း အၿပီးလုပ္မယ္။ အလားတူ ေရႊဂံုတုိင္၊ တာေမြ ၅ လမ္းခြဆံုနဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံုမွာ လုပ္မယ္။ အကယ္၍ ေလးလနဲ႔ အၿပီးလုပ္မယ္ဆိုၿပီး မၿပီးရင္လည္း လူထုကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္းပန္ရမွာေပါ့။ ခင္ဗ်ားတို႔ ျမန္ျမန္ေလးလုပ္ေပးပါ။ Traffic သိပ္က်ပ္ေနတယ္လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးက ေျပာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ရန္ကုန္ကို သြားတုန္းက ဆိုရင္ မီးပြိဳင့္မွာ သံုးေလးခါမိ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဖုန္းရွိလို႔ အလုပ္လုပ္လို႔ရတယ္။ အလုပ္သမားေတြက အလုပ္ကျပန္ၿပီး အိမ္ေရာက္မွ ထမင္းခ်က္ရမယ့္သူမ်ဳိးေတြ အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ အရမ္းၾကန္႔ၾကာေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ အိမ္ကိုလည္းျပန္ခ်င္ မီးပိြဳင့္ကလည္း အၾကာႀကီး မိမိေနေတာ့ အလုပ္သမားေတြအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ ထို႔အတူ ဘုရင့္ေနာင္တံတားမွာလည္း ယာဥ္ေတြက်ပ္ေနလို႔ ဘုရင့္ေနာင္ တံတားရဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ တံတားတစ္ခု ထပ္ထိုးမယ္။ ဒါကေတာ့ ေလးလနဲ႔မၿပီးဘူး။ တစ္ႏွစ္ေလာက္လည္း ၾကာရင္ၾကာမယ္။ အလားတူပဲ ရထားလမ္း ကြန္ယက္ကိုလည္း ရန္ကုန္မွာ ေဆာင္ရြက္မယ္၊ ကားလမ္း ကြန္ယက္လည္း လုပ္မယ္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကာစက ဆိုရင္ စင္ကာပူက ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံကို လာၾကည့္ရတယ္။ အခု ကြၽန္ေတာ္တို႔က ျပန္ၾကည့္ရေတာ့မယ္။ ကိစၥမရွိပါဘူး။ ေကာင္းတာေတြ ယူရမယ္။ အခုလက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ့ရဲ့လူဦးေရက ၆ သန္းနဲ႔ ၇ သန္းရွိလာတဲ့အခါမွာ ၿမိဳ့ျပင္ကေန အလုပ္လုပ္ဖို႔ သြားလိုက္ျပန္လိုက္ သြားလာေနရတဲ့ အလုပ္သမားေတြ အဆင္ေျပဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကုစားေနပါတယ္။ ကုစားတဲ့အလုပ္စၿပီလို႔ ေျပာခ်င္ တယ္။ ဂံုးေက်ာ္တံတားေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္သင့္တာေပါ့။ လတ္တေလာေတာ့ ၄ လေလာက္အတြင္းမွာ ဂံုးေက်ာ္ တံတား ၄ ခုကို အျမန္ၿပီးေအာင္ လုပ္မယ္’ဟု အမွတ္(၁)၊(၂) စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၊  ျမန္မာ ႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ MIC ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးစိုးသိန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပသည့္ ေတြ႔ဆုံပြဲ)
ရန္ကုန္တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားႀကီးေလးစင္းကို အဆင့္ႏွစ္ဆင့္ခြဲျခား၍ ေလးလအတြင္း အၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းခံုးေက်ာ္တံတားႀကီးမ်ားတြင္ ျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံမည္ဆိုသည္မွာ လံုး၀မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ေျပာသည္ဟူ၍ ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၇)၊ အမွတ္ (၄၉)တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၉ ရက္ေန႔ (ေနျပည္ေတာ္၌က်င္းပသည့္ ေတြ႔ဆုံပြဲ)
‘ပထမဆုံးလုပ္ေနတာက လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားကို အရင္ဆုံးလုပ္ေနတယ္။ ဆက္လုပ္ဖို႔ က်န္ေန တာက ေရႊဂုံတိုင္ရယ္၊ ဘုရင့္ေနာင္ရယ္၊ ေျမနီကုန္းရယ္။ ဒါေတြကို လုပ္ဖို႔လို႔ကို တေလာက သြားၾကည့္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ လုပ္ဖို႔အတြက္ ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ ေငြေရးေၾကးေရးပါ၊ အခုအခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ရွိလာတဲ့ အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခ်ိန္ဆရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လုပ္တာလည္း ဆက္စပ္တယ္။ သူတို႔ ေငြေရးေၾကးေရး ျပန္ ဆပ္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္က အလုပ္ေတြ ေလာဘႀကီးၿပီး လုပ္တဲ့အခါမွာ အားလုံးက ကြၽန္ေတာ့္ကိုလာတင္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ အခက္အခဲရွိႏုိင္တယ္။ ျပည္သူက အက်ဳိးရွိမယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္က လုပ္တဲ့သူျဖစ္ေတာ့ ဒီေငြေတြက ဘီ လ်ံနဲ႔ ခ်ီၿပီး အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ပထမဆုံးလုပ္ေနတဲ့ လွည္းတန္းကိုေတာ့ ပိုင္အိုနီယာ အလုပ္တစ္ခု အေနနဲ႔ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေဆာင္ရြက္လိုက္မယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ ကေမၻာဇဘဏ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္ စက္မႈ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္ရဲ႔ Project Loan အေနနဲ႔ လုပ္ထားလိုက္တယ္။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ေငြျပန္ရမလဲဆိုတာ နည္းလမ္းရွာရဦးမယ္။ နည္းလမ္း ႏွစ္မ်ဳိးေတာ့ လုပ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ မၿပီးေသးေတာ့ ဖြင့္မေျပာေသးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့တာ ေလးလဆိုေပမယ့္ ေနာက္ႏွစ္လေလာက္ဆို လွည္းတန္းက ၿပီးႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေနအထားရွိေအာင္ ဖြင့္လည္း ဖြင့္ခဲ့တယ္။ ပႏၷက္လည္း ႐ိုက္ခဲ့ပါတယ္’ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ MIC ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးစိုးသိန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
‘က်န္တဲ့ႏွစ္ခု(ဘုရင့္ေနာင္၊ ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္မ်ား)ကေတာ့ အရမ္းတြန္းလိုက္ရင္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ၿပီးသြားႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အေၾကြးေတြ အရမ္းမ်ားသြားႏိုင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္အရဲစြန္႔ၿပီး တစ္ခုႏွစ္ခု (လွည္းတန္း၊ ေရႊဂံုတိုင္ခံုးေက်ာ္မ်ား)ကိုပဲ လုပ္ရဲတယ္။ ေလးခုလံုးလုပ္ဖို႔က ကြၽန္ေတာ္ေရွ႔ကို တိုးဖို႔ ခက္ေနတယ္’ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္MIC ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးစိုးသိန္းက ဆက္လက္ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရႇိ ယာဥ္အမ်ားဆံုေျပးဆြဲေနသည့္ လမ္းမ်ားႏႇင့္အက်ယ္
စဥ္လမ္းအမည္အက်ယ္(ေပ)
၁။ ကမၻာေအးဘုရားလမ္း ၇၂ ေပ
၂။ ျပည္လမ္း ၇၂ ေပ
၃။ အေနာ္ရထာလမ္း ၅၀ ေပ
၄။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္း ၆၀ ေပ
၅။ ကုန္သည္လမ္း ၅၀ ေပ
၆။ မဟာဗႏၶဳလလမ္း ၅၀ ေပ
၇။ ကမ္းနားလမ္း ၇၂ ေပ
၈။ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း ၇၂ ေပ
၉။ ပါရမီလမ္း ၅၀ ေပ
၁၀။ အင္းစိန္လမ္း ၇၂ ေပ
၁၂။ စက္႐ံုလမ္း ၆၆ ေပ
၁၃။ ဗားကရာလမ္း ၇၂ ေပ
Copy From Eleven Media
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

Leave a comment

Join Free