ေရွးအခါက အလြန္နာမည္ႀကီးခဲ့ေသာ  ဇာတ္မင္းသားဦးဖိုးစိန္သည္ ပါေတာ္မူရန္  (၃) ႏွစ္အလို၌ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ သဘင္ အႏုပညာရွင္ျဖစ္သည္။ ၁၂၄၄ ခုႏွစ္ ဖြားသျဖင့္ ၁၂၇၄ ခုႏွစ္၌ ႏွစ္ (၁၃၀) ျပည့္ပါသည္။ သူသည္ ကိုလိုနီေခတ္တြင္   ဇာတ္မင္းသားျဖစ္သျဖင့္ သူ၏အဆုိအက မ်ား သံစဥ္ေတးသြားမ်ားသည္ ဘိုစတုိင္ ေတြေရာယွက္ေနသလိုခံစားမိ၏။ သူ၏ အမည္၌လည္း ျမန္မာလို (မဟာ) ဟုမသံုး  Grate ဂရိတ္ဟု သံုးစြဲသျဖင့္ သူ႔ေခတ္   သူ႔အခါေခတ္မီခ်င္သူ ေမာ္ဒန္ဆန္ခ်င္သူ ဟုဆိုရမည္လား၊ ေခတ္ေရွ႕ေျပးခ်င္သူဟု ဆုိရမည္လားအေျပာတတ္ေပ။ သူပြဲထုတ္  ေသာ ဇာတ္မင္းသမီးေလးမ်ားအားလံုးနီး ပါးသည္ ဘုိကျပားေတြပါေနေလသတဲ့။  မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစကာပူ ႏွစ္ (၁၃၀) ျပည့္ အစီအစဥ္အားလံုးအားျဖည့္လုပ္ကိုင္သူ ဇာတ္မင္းသားမိုးမင္းစကားျဖင့္ ျပန္ေျပာ ရပါလွ်င္ အ႐ိုးကိုအရြက္မဖံုးေစရန္ ႐ိုးရာ မပ်က္အားထုတ္ျခင္း၊ အပြင့္ႏွင့္တူေသာ   ေမာ္ဒန္၊ အသီးဟူေသာ ပို႔(စ္) ေမာ္ဒန္ ျဖင့္ ကမၻာ့အဆင့္မွီေအာင္ အားထုတ္ ျခင္း၊ အခုေခတ္လူငယ္ေလးမ်ား ဇာတ္႐ုံ ထဲ၀င္လာေအာင္ဆြဲေဆာင္စည္း႐ုံးရတဲ့ အလုပ္ကမလြယ္ေသာေၾကာင့္ ေမာ္ဒန္ ေတြ၊ ပို႔(စ္) ေမာ္ဒန္ေတြပါလာရသည္ဟု  ဆုိလိုဟန္တူသည္။ ဘုရားတကာဦးဖုိးစိန္  ႏွစ္ (၁၃၀) အထိမ္းအမွတ္၌ ဦးဖိုးစိန္ တီထြင္ကျပခဲ့ေသာ ေအာ္ပရာ၊ ႏွစ္ပါး သြားမ်ားကို အကဲခတ္ၾကည့္လွ်င္ အေတာ့္ ကို ေခတ္အျမင္ရွိတဲ့ သဘင္ပညာရွင္ျဖစ္ သျဖင့္ မခ်ီးက်ဴးဘဲေတာ့ မေနႏိုင္ပါ။ ေမာ္ဒန္ဦးဖိုးစိန္ ပို႔(စ္) ေမာ္ဒန္ဦးဖိုးစိန္လို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။
Grate ဂရိတ္ဦးဖိုးစိန္မွာ နာမည္ဆန္း သလားမွတ္တယ္။ သူ႔ေျမးဦးရဲစိန္ရဲ႕သား က ဇံဟိန္းတဲ့၊ နာမည္ကိုက ဆန္းသစ္လွ သည့္အျပင္ ပေဟဠိဆန္လွခ်ည့္ ေနာက္ တစ္ေယာက္က ႏိုးႏိုးလျပည့္တဲ့၊ လကြယ္  ေန႔ေမြးတာထင္ရဲ႕ လျပည့္ေရွ႕မွာ No No ေတြပါေနတာကိုး ဆန္းပါဘိအမည္  သညာ အဆန္းတာကာ့ အဆန္းေတြစု စည္းတတ္ေသာ ဦးဖိုးစိန္သဘင္ေသြးမ်ဳိး ဆက္မ်ား၊ ညီ၀င္းစိန္၊ ပုလဲေကခိုင္၊ ပတၱျမားေကခိုင္တုိ႔ စီစဥ္တင္ဆက္ျပသ သြားပုံမွာ တကယ့္ကိုတူတူတန္တန္ရွိလွ ေခ်၏။ ျမင္သမွ်ကိုတင္ျပလိုပါ၏။
ဘုရားကန္ေတာ့ခန္းကိုၾကည့္ပါ။ သာမန္လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ ကန္ေတာ့ခန္းမ်ဳိး  မဟုတ္ပါ။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဒုကၠရ စရိယာ (၆) ႏွစ္က်င့္ပုံ ပၪၥသိခၤေဗလု၀န္ နတ္ေစာင္းျဖင့္ တီးခတ္သတိေပးပုံ၊ ဘုရား  မပြင့္မွီမာရ္နတ္ဖ်က္ဆီးပုံ၊ ၀သုေျႏၵနတ္ သမီးက ဆံပင္ၫွစ္ခ်၍ မာရ္နတ္စစ္သည္  မ်ား ေရထဲနစ္ေမ်ာသြားပုံ၊ မာရ္နတ္ေအာင္ ေတာ္မူ၍ အပရာဇိတာပလႅင္၌ ပန္းမ်ား  ငုံရာမွ ပြင့္အာလာၾကပုံ (ျပဳလုပ္ခ်က္ ေတြဟာ) ေခတ္မွီေသာ ဆက္တင္ပညာ ရွင္ မိုးမင္းလက္ခ်က္မ်ားလား။
အပ်ဳိေတာ္ (၁၂) ခန္း၊ ေရႊတံဆိပ္  မ်ားရွင္ သႏၱာလင္းကသည္ အေတာ့္ကို  ပီျပင္ပါေပသည္။ ထုိ႔ေနာက္ပဏာမေတး ကိုျပသည္။ ေရႊတံဆိပ္ဆုရွင္မ်ားျဖစ္ၾက ေသာ ဇံဟိန္း၊ ႏိုးႏိုးလျပည့္၊ ဂ်င္းနီ၊ အိအိ သန္း၊ ဒါလီလင္း၊ ေႏြးေႏြးခ်စ္ဖြယ္၊ ေနျခည္ ၿငိမ္းခ်မ္းတုိ႔ ၿငိမ့္ေညာင္းေသာ အလွကကြက္မ်ားပါ၀င္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေျမ၀ိုင္း   သဘင္မွ အျမင့္သဘင္ကူေျပာင္းပုံကိုျပ သည္။ ေျမ၀ိုင္းသဘင္၌ ဆုိင္းဆရာ၊ ေၾကးဆရာတုိ႔၏ အကာအရံမွာ မွန္စီေရႊ မဟုတ္ေသး၊ ႐ိုး႐ိုးသစ္သားတန္းမ်ားကာ ရံထား၏။ မိုးမင္းႏွင့္ အကယ္ဒမီမ်ားရွင္ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္တုိ႔ ေရွးမူမပ်က္ကျပသြား ပုံမွာ ေက်နပ္ဖြယ္ေကာင္းလွေခ်၏။ “ေဆးေသာက္ၾကပါစို႔” ဟူေသာ စာသား ကို နားမလည္ခဲ့ ဇာတ္မင္းသား၊ မင္းသမီး မ်ားအနားယူၾကပါစို႔၊ ေဆးလိပ္ေသာက္  ၾကပါစို႔ဟုေျပာမွန္းယခုမွ ရွင္းေတာ့သည္။
မီးအေမွာင္ေခတၱခ်၍ ျပန္လင္းလာ ခ်ိန္၌ စင္ျမင္ထက္တြင္ ဦးဖိုးစိန္ႏွင့္ ေယာက်ာ္းမင္းသမီးမယ္ေအာင္ဗလတို႔ကို  ျမင္ရၿပီး၊ ဆုိင္းကလည္းမွန္စီေရႊခ်ျဖစ္ေန ၿပီး (၁၉၃၀) ျပည့္ႏွစ္ ဘုရားလမ္းမိုင္ဒါ ကြင္း (မင္းမႏိုင္)၌ စတင္ကျပေသာ ရြက္ထည္႐ုံစတိုင္ျဖင့္ ျမင္ရၿပီ။ ေအာက္  လင္းဓာတ္မီးမ်ားျမင္ရၿပီ။ဦးဖိုးစိန္ “အာသာ၀တီ” ကကြက္ႏွစ္  ပါးသြားကို ဦးဖိုးစိန္ေနရာ၌ မဟာရန္ကုန္  စံျပသဘင္မွ ဟန္ဇာမိုး၀င္း၊ေအာင္ဗလေန ရာ၌ မင္းသားစြမ္းဇာနည္က မင္းသမီး အသြင္ျဖင့္ကျပရာ ရင္သပ္႐ႈေမာဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ ဘုရားေလာင္းဥေဒါင္း မင္းေအာ္ပရာဇာတ္ေတာ္ကို ညီ၀င္းစိန္ က မင္းသမီးခိုင္သဇင္သင္း၊လူရႊင္ေတာ္  ဓာတ္လင္းၿငိမ္းခ်မ္းတုိ႔ႏွင့္ကျပသည္။ ေဒါင္းမေလးကဟန္ကို နဂိုကတည္းက ျမင္ဖူးထား၍ ခိုင္သဇင္သင္းကို မအံ့ၾသ  ေတာ့ေခ်။ တကယ့္ကိုခြင္က်ေအာင္ ကျပႏိုင္သူျဖစ္ေခ်သည္။
ႏိုးႏိုးလျပည့္ကျပေသာ အုိးစည္သံ  ေလးမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္ေသာလင္းကြင္းတီး  အကမွာလည္း အဆန္းထြင္သူဦးဖိုးစိန္း ကို ေအာက္ေမ့ေလးစားဖယ္ျဖစ္မိ၏။ ရဲစိန္၏ ဖိုး၀႐ုပ္ကေလးမ်ားကကြက္ကို မင္းသမီးခိုင္ႏွင္းေ၀၊ ပုလဲေကခိုင္တုိ႔ကျပ  မႈမွာလည္း သူ႔ေခတ္သူ႔အခါကဆုိလွ်င္ အေတာ့္ကိုအဆန္းတက်ယ္ျဖစ္လိမ့္မည္  ဟုခံစားမိေခ်၏။ ေရွးအခါက ဦးစိန္ကတံုးသည္ ယိုးဒယားအကႏွင့္ မီးစလြယ္အက  နာမည္ႀကီးသလို၊ မဂၤလာဦးေအာင္ေမာင္း က ေျခထိုအကနာမည္ႀကီးပါသတဲ့။ ဦးဖိုးစိန္သည္လည္း ေလးအကနာမည္  ႀကီးသူျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုအကကို ႏွစ္ (၁၃၀) ပြဲ၌ ၾကည့္ခြင့္မရခဲ့ေခ်။ ထိိန္းသိမ္းမထား ႏိုင္ခဲ့၍လား ေတြးၾကည့္မိပါသည္။
ေတာင္းၿပံဳးမင္းညီေနာင္ေအာ္ပရာ ဇာတ္သည္ မီးအလင္းအေမွာင္၊ ဆက္တင္  ပညာေတြထုတ္သံုးထားသည္မွာ အံ့မခန္း  ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္မိ၏။ ဒါလည္း မိုးမင္းလက္ ခ်က္ျဖစ္မည္ထင္သည္။ အေနာ္ရထာမင္း  ႀကီး၏ ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္စုန္သန္းဆို လွ်င္ ေရလိႈင္မ်ားတရိတ္ရိတ္ေျမးပုံမွာ တကယ့္ကိုတူလြန္းလွသည္။ ၀ိုးကန္႔လန္႔ ကာကို ေလမႈတ္စက္ျဖင့္မႈတ္ၿပီး မီးဆ လိုက္ပညာသံုးထားပုံေပၚေပသည္။ နန္း ၀င္းေရႊတံဆိပ္ဆုရေသာ မဟာဇနက ဇာတ္တုန္းက ေရလႈိင္းမ်ဳိးေတာ့မဟုတ္ေပ။ ထုိစဥ္က ရန္ကုန္တုိင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္က တာ၀န္ေပးထားေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ား  က လႈိင္းအတြန္႔ပိုးကန္႔လန္႔ကာထဲ၀င္၍  လႈိင္းႀကီးထေနပုံကို သ႐ုပ္ေပၚေစရန္ ထိုင္ထလုပ္ေနၾကရေၾကာင္း ဗဟုသုတ အျဖစ္ၾကားဖူး၏ ဦးဖိုးစိန္သည္ အႏုပညာ  ဖန္တီးမႈေျပာင္ေျပာင္လြန္းသျဖင့္ မင္းညီ ေနာင္ဇာတ္ထုတ္ကခ်ိန္၌ ျမန္မာျပည္တြင္ (၃၇) မင္းနတ္ကိုးကြယ္မႈေတြပို၍ ဒါႀကီး ကို ေတြးမိေလေလျဖစ္ရေခ်၏။
ပဋိကၡရားဇာတ္ကို ေရႊမန္းမ်ဳိးဆက္  ေက်ာ္ေက်ာ္ဗိုလ္ႏွင့္ စံျပသဘင္မွ တင္ဇာမိုး၀င္းတုိ႔ ကျပၾကသည္။ အေတာ့္ကိုပီျပင္  ပါေပသည္။ သေဘၤာေပၚမွ မာလိန္မွဴးက  ပဲ့ကိုင္ပုံ၊ သေဘၤာသားမ်ား လႈိင္းမူးၾကပုံ  ငါးဖမ္းၾကပုံ၊ ပုဂံနန္းတြင္းအက၊ မဇၩိမတုိင္းသားအက၊ ပဋိကၡရားႏွင့္ ေရႊအိမ္စည္တုိ႔  ေပြ႕ဖက္၍ ေလထဲ၌၀ဲပ်ံ (ျပဒါးရွင္တန္ခိုး ေၾကာင့္ မိုးပ်ံျခင္း)၊ အကေတြမွာ ပရိသတ္   အာ႐ုံဖမ္းစားႏိုင္ေျခ၏။ က်န္စစ္မင္းေန ရာ၌ မိုး၀င္းသ႐ုပ္ေဆာင္ထား၏။ လက္ခုပ္ သံညံခဲ့ေသာ ျပကြက္မ်ားေပ။ ႐ိုဟင္ဂ်ာ   ပြက္ေလာထေနခ်ိန္၌ ျမန္မာမႏွင့္ မဇၩိမ တုိင္းသားထီးဇာတ္မၾကည့္ခ်င္ပါ။
ဦးဖိုးစိန္ကခဲ့ေသာ ထိုေအာ္ပရာသည္ လြန္စြာမွာ ေျပာင္ေျမာက္ၿပီး၊ အသက္၀င္   သ႐ုပ္ပါလွသည့္အတြက္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး  ငယ္မ်ားသည္ ႏွာေခါင္းခၽြန္အသားမည္း မ်ားကို အထင္တႀကီးျဖင့္ ယူၾကသည္ အထိျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ဖတ္ဖူး၏။ ပဋိကၡရား ဇာတ္ဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းေအာင္ စန္းထခဲ့ပါတကား၊ ပို၍ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလွသည္မွာ ထိလိပ္ ပိုးဥဇာတ္ ျဖစ္သည္။ ထိုဇာတ္၀င္ခန္းကို အတုယူ၍  ေမွာ္အင္းေက်ာက္တန္းရြာမွ ဆရာအစ္ကို ဆိုသူသည္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မယားကို သတ္၍ ၀မ္းဗိုက္ကိုခြဲၿပီး ရင္ေသြးငယ္ကို  မီးကင္စားၿပီး ကိုယ္ေပ်ာက္အတတ္ရရန္  လုပ္ေဆာင္သျဖင့္ ထိုေခတ္က ႐ုံးေရာက္  ဂတ္ေရာက္ျဖစ္ကာ အုတ္ေအာ္ေသာင္း နင္းျဖစ္ခဲ့၏။ ဦးဖိုးစိန္ေနာင္တရ၍ လံုး၀ မကေတာ့ေခ်။ အႏုပညာအရေအာင္ျမင္  ခဲ့ေသာ္လည္း ပရိသတ္အတြက္ ေဘးထြက္ ဆုိးက်ဳိးမ်ားလည္း အထိုအေလ်ာက္ရွိခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။ ႏွစ္ (၁၃၀) ၌ မက၍ ေတာ္ေပေသး၏။
ဦးဖိုးစိန္၏ သိ၀ိမင္းေအာ္ပရာကို ေရႊမန္းခ်မ္းသာက ညီ၀င္းစိန္သင္ျပေပး  ထားသည့္အတုိင္း အမူအရာကဲကဲျဖင့္ အလြန္အက်ဴးသ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ေလရာ ပေဒသရာဇ္ရွင္ဘုရင္မ်ားကိုပင္ အထင္ ေသးမိသည္အထိျဖစ္သြားေအာင္ဖမ္းစား ခ်က္က ေတာ္လွေပသည္။ ၀ဏ္ၰေက်ာ္ထင္  ဦးစိန္ေအာင္မင္း၏ ရင္ေသြးမင္းသား ေအာင္ကို၀င္းကိုလည္း အဘိပါရက စစ္သူႀကီးအျဖစ္ျမင္ခြင့္ရခဲ့၏။ ခိုင္သင္းၾကည္က ဥမၼာဒႏ္ၲီအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ထား၏။ လက္ခုပ္သံအလြန္က်ယ္က်ယ္ ရခဲ့ေသာ ေအာ္ပရာျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ပါး ခြင္၌ ဦးစိန္႐ိုး၊ ဦးတိမ္ၫြန္႔၊ ဦးစံမိုး၊ ဦးေရႊဂဲ၊  ဓာတ္လင္း ေက်ာ္ထူး၊ ၿငိမ္းခ်မ္း၊ အ႐ိုင္း၊ ေညာင္ေညာင္စသူတုိ႔ သဘာအျပည္ျဖင့္  ဟဒယရႊင္ေဆးတုိက္ေကၽြးခဲ့ၾက၏။
ဘုရားတကာဦးဖိုးစိန္သည္ ၀ဏၰေက်ာ္  ထင္ဘြဲ႕ရသူျဖစ္၏ သူကိုပညာေရး၀န္ထမ္း ဦးဖိုးစိန္ႏွင့္ မၾကာခဏအမွတ္မွားဖူး၏။ဇာတ္ဆရာက ဘုရားတကာဂရိတ္ဦးဖိုးစိန္၊ ဟုိဆရာႀကီးက ၀ဇီရဗုဒ္ၶီဦးဖိုးစိန္ (မႏၱလး မဟာသံဃရာဇာသာသနာပိုင္ကေပးတဲ့ ဘြဲ႕အမည္)ျဖစ္၏။ ဂရိတ္ဦးဖိုးစိန္သည္ သူ႔ကိုသူ၀ဇီရာ၀ုမစိန္ဟုအမႊန္းတင္ၿပီး သီခ်င္းေရးစပ္သီဆိုေသာေၾကာင့္  ပို၍  ဆင္တူသြားခဲ့၏။ အမွန္ေတာ့ ေက်ာင္း ဆရာႏွင့္ ဇာတ္ဆရာမတူေရးခ်ာမတူၾက ပါ။
ေၾသာ္ဦးဖိုးစိန္ ဦးဖိုးစိန္၊ သိၾကားမင္း အားခံတြင္းထဲက ၀ဇီရာ၀ု၀စိန္ဟု ကိုယ္ ရည္ေသြးျခင္း၊ အရဟတၱဖုိလ္စိန္ဟု ကိုယ္ရည္ေသြးျခင္းျဖင့္ အမႊန္းတင္ သေလာက္၀င္း၀င္းေတာက္ခဲ့ေသာ ဦးဖိုးစိန္၊ (၇) ရက္ နန္းစံခဲ့ဖူးသည္ဟု လူေျပာမ်ား ခဲ့ေသာ မင္းၾကားႀကီးဦးဖိုးစိန္၊ ဆင္းရဲသား  ဇာတ္႐ုပ္ကို စိန္လက္စြပ္၀တ္ဆင္လ်က္ သ႐ုပ္ေဆာင္တာေတာင္ သနားစရာ ေကာင္းလြန္သျဖင့္ ပရိသတ္တစ္ဦးက  လက္စြပ္ခၽြတ္ေပးရေလာက္ေအာင္ က႐ုဏာ ရသေျမာက္လွတဲ့ဦးဖိုးစိန္၊ ပရိသတ္ထဲက  အပ်ဳိႀကီး၊ အပ်ဳိေလးမ်ားကေျပာင္းဖူးဖက္ ေဆးလိပ္ထဲ ေရႊဒဂၤါးလက္ေဆာင္ထည့္ေပး ခံရသည့္ ဦးဖိုးစိန္၊ ငယ္စဥ္ကနာမည္ရ ေအာင္ႀကိဳးစားရသလို၊ နာမည္ရျပန္ေတာ့   နာမည္ထိန္းရန္ႀကိဳးစားရၿပီး အသက္ႀကီး ေတာ့လည္း နာမည္မမွိန္ရေအာင္ႀကိဳးစား ၍ အၿမဲတမ္းပင္ပန္းခဲ့ေသာဦးဖိုးစိန္၊ ေကာလိပ္စိန္ေခၚမျမလြင္၊ ျမေျခက်င္း မေငြၿမိဳင္တို႔လို သဘာရွိပညာျပည့္မင္းသမီး  မ်ားႏွင့္သာမက အဂၤလိပ္ဗိုလ္ကျပားမေလး မ်ားကိုပါ အားျဖည့္အသံုးေတာ္ခံခဲ့ေသာ  ေခတ္အျမင္ရွိသည့္ဦးဖိုးစိန္၊ သဘင္ ဥေသွ်ာင္ဆုိသည့္ဂုဏ္ပုဒ္ႏွင့္ ညီၫြတ္ ထုိက္တန္ပါေပ၏။
ႏွစ္ (၁၃၀) ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ပြဲ ၌ အႀကိဳးစားဆံုပုဂ္ၢိဳလ္မွာ FMA ေက်ာင္း  သားေလးစတိ(ဖ္) (ေခၚ) မိုးမင္းျဖစ္ပါ၏။ “႐ိုးရာျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ရဲ႕ အသက္၀ိညာဥ္ ဟာ ေအာ္ပရာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ျပဇာတ္  လည္းမဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္ပါးခြင္ႏွင့္ ေနာက္ ပိုင္းဇာတ္ထုတ္ေတြသာျဖစ္တယ္”ဟု စာေရးဆရာႀကီးလူထုဦးစိန္၀င္းက ဆိုမိန္႔  ဘူး၏။ အၿမဲတမ္းစတိတ္႐ႈိးျဖင့္ မိုးလင္း  တတ္ေသာမိုးမင္း (လူထုဦးစိန္၀င္းတပည့္ အရင္း) သတိျပဳသင့္၏။ မိုးမင္းသည္ ျမန္မာအႏုပညာကို ေရႊတံဆိပ္ရေအာင္  လုပ္သြားဘူး၍ ေက်နပ္မိ၏။ ယခုတဖန္  ႏွစ္ (၁၃၀) ျပည့္ကို အေတာ္ေလးႀကိဳး စားထားျပန္ရာ သူ႔ဖခင္စိန္မာဒင္ႏွင့္ သူ႔ ဆရာအရင္းလူထုဦးစိန္၀င္းတုိ႔ကို မျပသ လိုက္ရသျဖင့္ ဇာတ္စင္ေပၚမွာ မ်က္ရည္  အစစ္ျဖင့္ တကယ္ငိုခဲ့ရွာ၏။ သူ႔မ်က္ရည္ ႏွင့္ ပရိသတ္လက္ခုပ္သံတို႔မွာ ကဗ်ာဆန္  လွခ်ည့္၊ ႏွစ္ပါးသြား၌ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ခိုင္ႏွင္းေ၀၊ ေမကဗ်ာ ေနျခည္ၿငိမ္းခ်မ္း၊ ေႏြးေထြး၊ခ်စ္ဖြယ္တုိ႔သည္လည္း သြက္ လက္ျမဴၾကစြာ ကျပၾကေလ၏။ (ဖိုးခ်စ္၊ ေမာင္နန္း၀င္း၊ မႏၱေလးသိန္းေဇာ္တို႔ပါ လုိက္လွ်င္ ေျပာဖြယ္ရာမရွိေအာင္ အားျပည့္လိမ့္မည္ဟုထင္မိ၏။ သူတုိ႔ဘာ   ေၾကာင့္ပ်က္ကြက္ၾကပါလိမ့္) ဦးဖိုးစိန္ႏွင့္ ႏွစ္ (၁၃၀) ျပည့္အထိမ္းအမွတ္ပြဲ၌ ေခတ္ ေပၚမင္းသားခ်မ္းသာထံမွ ဇာတ္သဘင္ ၏ လုိအပ္ခ်က္၊ ခံစားခ်က္ကို ဒီမိုကေရစီ ဆန္ဆန္ၾကားလိုက္ရျပန္၏။ သူတုိ႔ခမ်ာ  မိုးရြာရင္စို၊ ေနပူရင္ေျခာက္ေသာ အ႐ိုး အၿပိဳင္းၿပိဳင္းဇာတ္႐ုံအစုတ္မ်ား၌ ယေန႔ တုိင္ကျပေနရေၾကာင္း၊ ကန္ထ႐ိုက္မ်ားကလည္း ဇာတ္႐ုံမျပဳျပင္ေပးႏိုင္ျခင္းမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အခြန္အခႏႈန္းႀကီးျမင့္စြာေပး ေနရ၍ျဖစ္ေၾကာင္း ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီး ဌာနက လူႀကီးမင္းမ်ားက ယခုကျပေသာ  မိုးလုံေလလုံဇာတ္႐ုံ၌ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္  ကခြင့္ျပဳလွ်င္ လြန္စြာေကာင္းမြန္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕ႏွင့္ ယဥ္ေက်း  မႈအဖြဲ႕ မခြဲျခားေစလိုေၾကာင္း ေျပာသြား  ေခ်၏။ ထုိရင္ဖြင့္သံကို  ပရိသတ္ ပါမက်န္ၾကားသိၾကကုန္၏။
ထုိစကားေၾကာင့္ ပရိသတ္က လက္ခုပ္တီးအားေပးၾက၏။ စာေရးသူ စိတ္ထဲ၌ ေတြးမိေသာအေၾကာင္းမ်ားရွိ သြားခဲ့ေခ်၏။ ဇာတ္သဘင္ႏွင့္ ယဥ္ေက်း မႈ ဘာေၾကာင့္မတူတာလဲ၊ မိုးလုံေလလုံ ဇာတ္႐ုံမွာ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္မွ်ေတာင္   ဘာေၾကာင့္ကျပခြင့္မျပဳတာလဲ၊ ေခတ္မင္း သားေလးေမာင္ခ်မ္းသာစကားအဆံုး၌ ပရိသတ္က ဘာေၾကာင့္လက္ခုပ္တီးတာ လဲ၊ ဤလက္ခုပ္သံသည္ လႊြတ္ေတာ္ခန္း မထိ ပ်ံ႕လြင့္မည့္လက္ခုပ္သံလားဆိုတာ ေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရမည့္ကိစ္ၥျဖစ္ေၾကာင္း  ဦးဖိုးစိန္အမွတ္တရပြဲ၌ အဆေတြးနယ္ခ်ဲ႕  မိပါသည္ပရိသတ္။


ေလေဗ်ာက္အိုး


Copy From Hot News Weekly
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

Leave a comment

Join Free