အသံျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ေတြ
့ဆံုေမးျမန္းခဏ္းအေပၚေက်နပ္အားရသူမ်ားရိွသကဲ့သို
့အားမရသူမ်ားလည္းရိွေလသည္။
ေက်နပ္အားရသူမ်ားကိုဘာေၾကာင့္ေက်နပ္သည္ကိုစူးစမ္းေနစရာမလိုေခ်။
ေက်နပ္အားရသူမ်ားကိုဘာေၾကာင့္ေ
သိုေသာ္သမၼတႀကီး၏ေျဖဆိုခ်က္မ်ားအေပၚအားမရျဖစ္ေနသူမ်ားရိွေသာေၾကာင့္
ဘာေၾကာင့္အားမရျဖစ္ၾကသည္ကုိစစ္ေဆးၾကည့္လိုပါသည္။
ေရွးဦးစြာအသိအမွတ္ျပဳရမည့္အခ်က္မွာလက္ရိွအေနထက္ပို၍ႀကီးထြားဆိုး၀ါးသြားႏိုင္စရာ
အလြန္ရိွေနသည့္အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးခ်ိမ္းေခ်ာက္မႈတစ္ခုအားယာယီပဲျဖစ္ျဖစ္ထိမ္း
ေရွးဦးစြာအသိအမွတ္ျပဳရမည့္အခ်က္
ခ်ဳပ္ထားႏိုင္ျခင္း(keeps under
control, at least for the moment) ျဖစ္သည္။
ထို ့ျပင္သူတို ့ကိုယ္သူတို ့ရိုဟင္ဂ်ာဟုအမည္တပ္ေနၾကသူမ်ားကိုသမၼတႀကီးကိုယ္တိုင္က
ထို ့ျပင္သူတို ့ကိုယ္သူတို ့ရိုဟင္ဂ်ာဟုအမည္တပ္ေနၾကသူမ်ား
“ဘဂၤလီမ်ား”
ဟုအတိအလင္းအမည္တပ္ေခၚေ၀ၚသြားသည္မွာလည္းသူတို ့၏တကယ့္
လူမ်ိဳးရင္းျမစ္ကိုအမွန္အတိုင္းေခၚေ၀ၚရာေရာက္သျဖင့္ေက်နပ္စရာေကာင္းပါသည္။
သို ့ေသာ္ျပႆနာကိုသမၼတႀကီးကလကၡဏာခ်က္အကဲျဖတ္ရာတြင္
သို ့ေသာ္ျပႆနာကိုသမၼတႀကီးကလကၡဏာခ်
“လူမ်ိဳးေရးေၾကာင့္ျဖစ္တာမဟုတ္ -
ဘာသာေရးေၾကာင့္ျဖစ္တာမဟုတ္
ရာဇ၀တ္မႈ တစ္ခုမွအစျပဳ”
သည္ဟုသံုးသပ္ျပသြားပါသည္။
မမွားေသာ္လည္းအေပၚယံရွပ္၍ေျပာရာက်သည္ဟုခံစားမိပါသည္။
မမွားေသာ္လည္းအေပၚယံရွပ္၍ေျပာရာ
အေၾကာင္းမွာဤရာဇ၀တ္မႈမ်ိဳးမ်ား
ေပါက္ဖြားေပးရာလူ(ခိုး)၀င္ေနမႈျပႆနာ
(immigration issue)
ကိုရင္းျမစ္ျပႆနာအျဖစ္ေထာက္ျပမသြားပါ။
ဤသူမ်ား
သည္ေဒသခံအမ်ိဳးသမီးေတြကိုသာမကသူတို ့ႏွင့္မ်ိဳးတူ၍
သူတို ့ကိုယ္တိုင္က
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္မိန္းခေလးမ်ားကိုလည္းေစာ္ကားသည့္
ရာဇ၀တ္မႈမ်ားကိုက်ဳးလြန္ေနၾက
ေၾကာင္းယခုအခါသိလာၾကၿပီျဖစ္သည္။
ထို ့ေနာက္သမၼတႀကီးကလူ ့အခြင့္အေရး၊ ‘လူသားအျမင္’
ထို ့ေနာက္သမၼတႀကီးကလူ ့အခြင့္အေရး၊ ‘လူသားအျမင္’
‘ကမၻာ့ရြာႀကီး’
ဆိုေသာေခတ္ေပၚအသံုးအႏံႈးမ်ားကိုသံုးစြဲသြားသျဖင့္ထုိစကားလံုး
မ်ား၏ပူးတြဲပါအဓိပၸါယ္မ်ား(connotations)သည္ျမန္မာေခါင္းေဆာင္ႀကီးအေပၚ
တစံုတရာၾသဇာသက္ေရာက္ေနလိမ့္မည္ဟုမွန္းဆမိပါသည္။
ထို ့ေၾကာင့္ပင္“ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားကိုက်ေနာ္တို
့ကစကားဆယ္ခြန္း
ဆယ့္ငါးခြန္းေျပာတာထက္ - ခင္ဗ်ားတို
့(ျပည္ပမီဒီယာ)က
တစ္ခြန္းေျပာတာကပိုၿပီးထိေရာက္ပါတယ္-သေဘာထားေတြ
စိတ္ထားေတြအျမင္မွန္ရလာေအာင္၊ေျပာင္းလဲလာေအာင္လုပ္ေပးပါ”ဟု
အားကိုးသည့္ေလသံျဖင့္ဗီြအိုေအ၏ေမးခြန္းမ်ားကို
ေျဖဆိုရင္းတဆက္တည္းေမတၱာရပ္ခံခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ျပည္ပသတင္းဌာနမ်ားကိုအားကိုးလာျခင္း၊အသံုးခ်ရန္စိတ္ကူးလာျခင္း
ျပည္ပသတင္းဌာနမ်ားကိုအားကိုးလာျ
တို ့သည္ယခင္စစ္အစိုးရသေဘာထား၊နည္းပရိယယ္မ်ားႏွင့္ေျပာင္းျပန္ျဖစ္
သျဖင့္သေဘာထားေကာင္းလာသည္ဟုယူဆႏိုင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း
“ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြစိတ္ထားသေဘာထားေတြအျမင္မွန္ရ
လာေအာင္”ဆိုသည့္အခ်က္ကိုမူနားလည္ေပး၍မရႏိုင္ပါ။
[စင္စစ္ရခိုင္ဘဂၤလီပဋိပကၡေပါက္ကြဲထြက္မလာမီကပင္ေဒသတြင္းအေျခအေန
[စင္စစ္ရခိုင္ဘဂၤလီပဋိပကၡေပါက္
ကိုေသေသခ်ာခ်ာမသိဘဲလူ
့အခြင့္အေရးႏွင့္ကိုင္ေပါက္ေနေသာျပည္ပမီဒီယာ
ကိုတြင္ရခိုင္မ်ားသာမက၊ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးကစိတ္ပ်က္ေနခဲ့ၾကသည္။
ဥပမာ ဘီဘီစီ-အင္နာဂ်ဳံးကိစၥ)။ လက္ေတြ
့တြင္ျပည္ပမီဒီယာ၏
ၾသဇာကိုျပည္တြင္းမီဒီယာကတျဖည္းျဖည္းဖယ္ရွားလာေနၿပီျဖစ္သည္။]
ရခိုင္ျပည္ထဲသို႔အလံုးအရင္းျဖင့္၀င္ေရာက္ေနထုိင္သူဘဂၤလီေတြႏွင့္
ရခိုင္ျပည္ထဲသို႔အလံုးအရင္းျဖင့
ပါတ္သက္၍ရခိုင္ေတြဘက္ကဘာေတြမ်ားမွားေနခဲ့လို
့လဲေမးစရာျဖစ္ေနသည္။အျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္တရားမ၀င္ခိုး၀င္လာသူေတြကိုေဒသခံေတြကအႏိုင္က်င့္
တတ္ၾကသည္မွာသဘာ၀တရားႀကီးျဖစ္ေနသည္။
(ဥပမာထိုင္း၊ မေလးရွားႏိုင္ငံ
မ်ားေရာက္ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားဘ၀)။
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္မူဤသဘာ၀ႏွင့္ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ကာေဒသခံေတြက
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္မူဤသဘာ၀ႏွင့္ေ
၀င္လာေနသူေတြကိုေၾကာက္လန္ ့ေနရသည္။
ရခိုင္ေတြသည္ သူတို ့ႏွင့္အတူယွဥ္တြဲေရာေႏွာေနထိုင္ခဲ့ဘူးသည္။
ရခိုင္ေတြသည္ သူတို ့ႏွင့္အတူယွဥ္တြဲေရာေႏွာေနထိုင္
သူတို ့ဆီကေစ်း၀ယ္စားသည္။သူတို
့ကိုငွားရမ္းခိုင္းေစျခင္း
အားျဖင့္အလုပ္အကိုင္ေပးသည္။ျပႆနာျဖစ္ေအာင္ရန္္စလိုက္တာ
ရခိုင္ေတြဘက္ကမဟုတ္။ယခုသတ္ၾက၊
ေသၾကေတာ့လည္း၊သူသတ္-ကို္ယ္သတ္-
သူေသ-ကိုယ္လည္းေသ-တန္းတူရည္တူပဲျဖစ္သည္။တဘက္သတ္ႀကီးမဟုတ္။
ယခုသမၼတႀကီးက ရခိုင္ေတြအျမင္မွန္ရလာေအာင္ေျဖာင့္ဖ်နားခ်ေပးရန္ဗီြအိုေအ
ယခုသမၼတႀကီးက ရခိုင္ေတြအျမင္မွန္ရလာေအာင္ေျဖာ
သတင္းဌာနကိုေမတၱာရပ္ခံေနေသာအခါရခိုင္မ်ားသည္ရိုဟင္ဂ်ာအေရး
လိမ္ညာ၀ါဒျဖန္လံႈ
့ေဆာ္ေနၾကသလိုျပသနာ၏လက္သည္ တရားခံျဖစ္ေနၾကသည့္ သေဘာသက္ေရာက္ေနသည္။
မည္သို ့ျဖစ္ေစသမၼတႀကီးကပင္ဘဂၤလီျပႆနာကိုဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္သတ္မွတ္မည္။
မည္သို ့ျဖစ္ေစသမၼတႀကီးကပင္ဘဂၤလီျပႆနာ
တျခားႏိုင္ငံပို
့မည္ဟုသမၼတႀကီးကကုလသမဂၢဒုကၡသည္ဆိုင္ရာမဟာမင္းႀကီးအန္တိုနီယို
ဂူတားရက္စ္ (Antonio Guterres)
ကိုေျပာလိုက္ေသာအခါရခိုင္ျပည္သူေတြသမၼတႀကီးကို
ခ်ီးက်ဴးၾက၊ ေနအိမ္မ်ားေရွ
့တြင္ျပည္ေထာင္စုအလံေတြထူၾကျဖင့္-တကယ္လုပ္ျပႏိုင္တာ
မျပႏိုင္တာထား၊သေဘာထားျပတ္ျပတ္္သားသားရိွေသာ
သမၼတႀကီးအစိုးရကို ေထာက္ခံၾကေလသည္။
သို ့ရာတြင္သမၼတႀကီးအစိုးရသည္ျပႆနာပိုႀကီးထြားက်ယ္ျပန္
့မလာေအာင္ထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္
သို ့ရာတြင္သမၼတႀကီးအစိုးရသည္ျပႆနာ
သည့္တိုင္အျခားေရရွည္ျပႆနာမ်ားကိုကားဆက္လက္၍ရင္ဆိုင္သြားရဦးမည္ျဖစ္သည္။
၄င္းတို ့မွာ -
ျပည္ပကေတာင္းဆိုေနေသာသီးျခားလြပ္လပ္ေသာစံုစမ္းေရး
အဖြဲ ့ခြင့္ျပဳေပးေရးကိစၥ -
ေဒသခံရခိုင္မ်ားကစီးပြားေရးအရမဆက္ဆံေတာ့သျဖင့္
ဘဂၤလီမ်ားအတြက္အစာေရစာလံုေလာက္ေအာင္ရရိွေရးကိစၥ-
အေျခခံပညာကင္းမဲ့ေနသူမ်ားျဖစ္၍ပညာသင္ၾကားေပးရမည့္ကိစၥ
-
မယားအမ်ားယူ၊အကန္
့အသတ္မရိွခေလးေမြးေနေသာလူအုပ္ႀကီး၏
လူဦးေရတိုးႏံႈးေပါက္ကြဲေနမႈအားလူ
့အခြင့္အေရးမထိခိုက္ေစဘဲထိမ္းခ်ဳပ္ရမည့္ကိစၥ -
ဗြီအိုေအကသီးျခားလြပ္လပ္ေသာစံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ကိစၥကိုေမးျမန္းခဲ့သည္။
ျပည္ပ(ကုလသမဂၢ၊အီးယူစေသာေခါင္းစဥ္မ်ားေအာက္မွာမူဆလင္ႏိုင္ငံေတြက
လူေတြပါလာမည့္)အဖြဲ
့မ်ိဳးကိုဆိုလိုဟန္တူသည္။ယခုအခါအစိုးရကျပည္တြင္းမွ
ပုဂၢိဳလ္ (၂၇)
ဦးျဖင့္စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္သည္။
ရလဒ္ကိုသံုးလအတြင္းတင္ျပၾကမည္ဟူ၍သိရသည္။
သံုးလဟူေသာအခ်ိန္သည္ယခုကိစၥအတြက္ရွည္လြန္းပါသည္။
သံုးလဟူေသာအခ်ိန္သည္ယခုကိစၥအတြ
ထို ့ျပင္မည္မွ်သမာသမတ္က်ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖင့္ဖြဲ
့စည္းသည္ျဖစ္ေစ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္သည္“ျပည္တြင္းျဖစ္” ျဖစ္ေနသည္။
ဤေကာ္မရွင္ဖြဲ ့ေပးေရးကိုေတာင္းဆိုသည္မွာျပည္ပကျဖစ္သည္။ျပည္တြင္းကမဟုတ္။
ဤေကာ္မရွင္ဖြဲ ့ေပးေရးကိုေတာင္းဆိုသည္မွာျပည္
ျပည္တြင္းကလူေတြကျပႆနာ၏ရင္းျမစ္ကိုသိၿပီးသားျဖစ္သည္။
ေတာင္းဆိုခ်က္ကိုလိုက္ေလွ်ာေသာဘက္(အစိုးရ)၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ
အစိုးရအေပၚ'သံသယမရိွေအာင္’ဖြဲ
့ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ထို ့ေၾကာင့္အျဖစ္မွန္ အခ်က္အလက္မွန္မ်ားကိုေဖၚထုတ္ရန္သည္ဒုတိယကိစၥသာျဖစ္သည္။အမွန္တရား
ထက္မေက်မနပ္ျဖစ္ေနသူမ်ားေက်နပ္ေအာင္လုပ္ဘို
့ကအဓိကျဖစ္သည္။
သံသယရိွေနသမွ်ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေအာင္လုပ္ျပေစကာမူေက်နပ္ၾကလိမ့္မည္မဟုတ္။
ယခုထိုင္းႏွင့္ဂ်ပန္အေျခစိုက္ “ရိုဟင္ဂ်ာ”အေရးလုပ္ေနသူေတြကျမန္မာအစိုးရ
ယခုထိုင္းႏွင့္ဂ်ပန္အေျခစိုက္ “ရိုဟင္ဂ်ာ”အေရးလုပ္ေနသူေတြကျ
ခန္ ့ျပည္တြင္းျဖစ္စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ကုိ
discredit လုပ္ရန္အဓိကရထိုင္းတကၠသိုလ္
တစ္ခုကိုအသံုးခ်၍ႏိုင္ငံတကာေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုလုပ္မည္ဟုသိရသည္။
ထိုင္းအေျခစိုက္ႏိုင္ငံတကာမီဒီယာကိုပါအသံုးခ်၍လူသားမ်ားအေရး
(humanitarian aspects)
ကိုအသားေပးကာထိုးႏွက္လာေပေတာ့မည္။
က်ိမ္းေသတားဆီး၍မရျဖစ္မည့္အခ်က္မွာျပႆနာသည္ျပီးဆံုးဘို
့အေ၀းႀကီးလိုေသးေၾကာင္း
ျဖင့္-
အခုမွအစျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္လူသိမ်ားလာေအာင္ publicity
လုပ္မည့္အခ်က္ျဖစ္သည္။
ကေမၻာဒီးယားကအလွည့္က်ဥကၠဌအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ
ASEAN အဖြဲ ့က “ရိုဟင္ဂ်ာ”ကိစၥေဆြးေႏြးရန္ေခါင္းစဥ္တင္သည္ကိုျမန္မာကျပည္တြင္းေရး
ကေမၻာဒီးယားကအလွည့္က်ဥကၠဌအျဖစ္ေ
အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ပယ္ခ်ခဲ့သည္ဟုသိရသည္။
စင္စစ္အိုအုိင္စီ (OIC)၏ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္တူရကီကလာၾကည့္တာ၊
ေနာက္ထပ္လည္းအင္ဒိုနီးရွား
ဒုသမၼတေဟာင္း)ၾကက္ေျခနီဥကၠဌလာၾကည့္မွာေတြကိုပင္ခြင့္ျပဳႏိုင္လွ်င္
ASEAN initiative
ကိုလက္မခံႏိုင္စရာမရိွ။
မိမိတို ့ကစတင္ဖိတ္ေခၚမႈျပဳလွ်င္ျပည္တြင္းေရး၀င္မစြက္ေရးမူကိုမထိခိုက္ႏိုင္။
ႏွစ္ဘက္ပဋိပကၡ၏ေနာက္ပိုင္းကာလတြင္စခန္းေရာက္ဘဂၤလီငါးေသာင္းေက်ာ္အား
မိမိတို ့ကစတင္ဖိတ္ေခၚမႈျပဳလွ်င္ျပည္တြ
ႏွစ္ဘက္ပဋိပကၡ၏ေနာက္ပိုင္းကာလတြ
စားနပ္ရိကၡာေထာက္ပံ့ထားေရးႏွင့္က်မၼာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈတာ၀န္မ်ားသည္
အစိုးရ၏ေခါင္းေပၚက်ေနသည္။အကယ္၍စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ကိစၥအဖုအထစ္ျဖစ္ေနလွ်င္
ထိုဘဂၤလီဒုကၡသည္မ်ားအားကာလအကန္
့အသတ္မရိွစားနပ္ရိကၡာေထာက္ပ့့ံေရး
ေဆး၀ါးႏွင့္က်မၼာေရးမ်ားအတြက္ျပည္ပမွေထာက္ပ့့ံေရးအကူအညီမ်ားရရိွေရးကိစၥ
အေပၚသက္ေရာက္မႈမ်ားရိွလာႏိုင္သည္။
စားနပ္ရိကၡာႏွင့္က်မၼာေရးသည္လူသားခ်င္းစာနာေရးျဖစ္ေနသျဖင့္ခ်က္ခ်င္းကူညီရမည္သာ။
စားနပ္ရိကၡာႏွင့္က်မၼာေရးသည္လူ
သို ့ေသာ္သမၼတႀကီးအေလးထား၍ေျပာသြားသည္မ်ားအနက္သူတို
့အား
ပညာသင္ေပးေရးကိစၥလည္းပါ၀င္ေနသည္။
ပညာသင္ၾကားေရးသည္ႏိုင္ငံသားမ်ားရပိုင္ခြင့္မ်ား၏တစ္ခုျဖစ္ေနသည္။
ပညာသင္ၾကားေရးသည္ႏိုင္ငံသားမ်ား
သူတို
့ကိုဤအခြင့္အေရးမေပးသင့္ဟုမေျပာလို။သို ့ေသာ္ေပးမည္ဆိုလွ်င္
သူတို ့၏အဆင့္အတန္း(status)ဘာျဖစ္သည္ဆိုတာကို
တိတိက်က်ကမၻာသိ အလ်င္သတ္မွတ္သင့္သည္။
ဤသို ့မသတ္မွတ္ေသးဘဲအဆင့္ေက်ာ္၍မဆိုႏိုင္ငံသားမ်ားသာရႏိုင္သည့္ပညာေရး
ဤသို ့မသတ္မွတ္ေသးဘဲအဆင့္ေက်ာ္၍မဆိုႏ
၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကိုျမန္မာအစိုးရကသူတို
့အားေပးခဲ့လွ်င္ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ဤအခ်က္ကို
ေထာက္၍ဒီလူေတြဟာဒီႏိုင္ငံသားေတြျဖစ္ေနလို
့ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးေတြေပးခဲ့တာေပါ့ဟုေထာက္ျပလာႏိုင္သည္။
ထို ့ေၾကာင့္သူတို ့ကိုပညာသင္ေရးမစမီသူတို ့တစ္ဦးခ်င္းစီ၏အဆင့္အတန္း (status)
ထို ့ေၾကာင့္သူတို ့ကိုပညာသင္ေရးမစမီသူတို ့တစ္ဦးခ်င္းစီ၏အဆင့္အတန္း (status)
သည္ဘာလဲ၊ တရားမ၀င္ေရာက္လာသူလား
(illegal migrant) ႏိုင္ငံသားေလာင္း
(potential
citizens)ေတြလားကြဲကြဲျပားျပားအလ်င္သတ္မွတ္ရိွထားသင့္ပါသည္။
တရားမ၀င္ခိုး၀င္လာေၾကာင္းထင္ရွားသူမ်ားကိုဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ
ေနၿပီးျဖစ္ပါေစပညာသင္ေပးစရာမလိုImmigration
Detention Camps
သို ့ပို
့ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဥပေဒအတိုင္းျပတ္ျပတ္သားသားဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားရန္သာရိွသည္။
ထို ့ေၾကာင့္ပညာသင္ၾကားမႈမစတင္ခင္လူအရင္စစ္ထုတ္ပစ္ေရးလုပ္ရပါမည္။
ထို ့ေၾကာင့္ပညာသင္ၾကားမႈမစတင္ခင္လူ
ႏိုင္ငံသားအျဖစ္လက္ခံႏိုင္မည့္သူမ်ားကိုရခိုင္မွသည္ျပည္ေထာင္စု၏ေဒသအသီးသီး
သို ့ေရႊ႕ေျပာင္းေပးျခင္းျဖင့္လူစုခြဲသင့္သည္။သို႔မွသာ
လက္ေတြ ့ပညာသင္ေပးဘို ့
လြယ္ကူလိမ့္မည္။
ႏိုင္ငံတကာလုပ္ထံုးလုပ္နည္းအတိုင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္၊
ကေနဒါ၊ ၾသစေတ်းလ်စေသာmajor accepting
countriesမ်ားတြင္၀င္ခြင့္ရသူမ်ားကို
တိုင္းျပည္၏ေနရာအႏွံ ့အျပားတြင္ျဖန္
့၍ ေနရာခ်ထားသည္။ တေနရာတည္းစုမထား။
ဤသို ့ေနရာခ် ထားေပးၿပီးမွ English
as a Second Language (ESL)ကိုသင္ၾကားေပးသည္။
ထို ့ေၾကာင့္စားနပ္ရိကၡာႏွင့္ေဆး၀ါးက်မၼာေရးကိစၥမ်ားအတြက္ေျပာစရာမရိွေသာ္လည္း
ပညာသင္ၾကားေရးကိစၥကိုရႈေဒါင့္စံုမွအေသအခ်ာတြက္ခ်က္ၿပီးမွ
စီစဥ္သင့္ပါသည္။
ထို ့ေၾကာင့္စားနပ္ရိကၡာႏွင့္ေဆး၀ါး
ဤသို ့မဟုတ္ဘဲ သူတို
့အားလံုးကိုသိုးႏွင့္ဆိပ္မခြဲျခားဘဲပညာသင္ၾကားေရးစတင္မည္ဆိုပါက
လက္ေတြ ့သေဘာအရႏိုင္ငံသား (de facto
citizenship)အျဖစ္သတ္မွတ္ထားရာ
ေရာက္သြားႏိုင္သည္ဟုၾသစေတ်းလ်အေျခစိုက္ျမန္မာပညာရွင္တစ္ဦးကထင္ျမင္ခ်က္ေပးသည္။
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ဒီလူေတြပညာသင္ခြင့္ဆံုးဆံုးရႈံးေနလို
့ဒီေလာက္စရိုက္ၾကမ္း
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ဒီလူေတြပညာသင္ခြင့္
တမ္းေနတာ၊ေဒသခံမ်ားကိုအႏၱရယ္ျပဳေနတာျဖစ္သည္။ထို
့ေၾကာင့္သူတို ့ ကိုအေျခခံပညာေတာ့သင္ေပးသင့္သည္ဟုယူဆလွ်င္လည္း
လူရွစ္သိန္းအနက္ဘယ္သူေတြကိုေရြးခ်ယ္သင္ေပးမလဲ၊
ဘာပညာေတြသင္ေပးမလဲဆိုသည့္ေမးခြန္းေတြဆက္၍ေပၚထြက္လာလိမ့္ဦးမည္။
သမၼတႀကီးေၾကျငာထားၿပီးသားအခ်က္ျဖစ္သည့္ ၁၉၄၈
ခုႏွစ္မတိုင္မီကေရာက္ႏွင့္ေန သူမ်ား၏ေျမးမ်ိဳးဆက္ကိုလက္ခံမည္ဆိုသည့္အခ်က္အရလူအနည္းဆံုး
၂သိန္းေလာက္
သမၼတႀကီးေၾကျငာထားၿပီးသားအခ်က္ျ
ကိုျမန္မာဘာသာေျပာ-ဖတ္-ေရး(အသံုးလံုး)တတ္ေျမာက္ေစရန္ပင္အနည္းဆံုးတႏွစ္
အခ်ိန္ျပည့္အားသြန္
ခြန္စိုက္(intensive education) သင္ေပး/သင္ယူၾကမွျဖစ္မည္။
ထို ့ေၾကာင့္ေဒၚလာေတြသန္းခ်ီ၍
ကုန္မည့္ ဤအစီအစဥ္ကိုကုလသမဂၢ (UNESCO ?) လိုေနရာမွအကူအညီမပါပဲကို္ယ့္အင္အားျဖင့္ကိုယ္လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား-စဥ္းစားရေပမည္။
တတ္ႏိုင္၍အကုန္အက်ခံလွ်င္ေကာႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ျဖစ္ရမည့္ဘ႑ာမ်ားထဲမွ
ဖဲ့ေပးရာက်မေနေပဘူးလားေမးရမည္ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းေနရမည့္အရြယ္မ်ား(၅ ႏွစ္မွအထက္)ကိုမူလတန္းပညာေရးသင္ေပး
ေက်ာင္းေနရမည့္အရြယ္မ်ား(၅ ႏွစ္မွအထက္)ကိုမူလတန္းပညာေရးသင္
၍ျဖစ္ႏိုင္သည္။ဒါေတာင္ရခိုင္ေက်ာင္းေတြကိုသူတို
ကသြားတက္မွာမဟုတ္သလို ရခိုင္ေတြကလည္းလက္ခံခ်င္မွာမဟုတ္။
ေနာက္ထပ္လက္ေတြ ့ျပႆနာမ်ားရိွေသးသည္။သူတို႔ကိုအႏွစ္ႏွစ္အလလ
ေနာက္ထပ္လက္ေတြ ့ျပႆနာမ်ားရိွေသးသည္။သူတို႔ကို
စာသင္ေပးခဲ့သူေက်ာင္းဆရာကိုပင္သတ္ျဖတ္ခဲ့သူမ်ားကိုဘယ္ရခိုင္ဘယ္ဗမာက
ေနာက္ထပ္သူတို
့အၾကားသြား၍စာသင္ခ်င္မည္နည္း။
ဒုတိယလက္ေတြ ့ျပႆနာမွာမိန္းခေလးမ်ားကိုစာသင္ေရးျဖစ္သည္။
ဒုတိယလက္ေတြ ့ျပႆနာမွာမိန္းခေလးမ်ားကိုစာသင္
ေခတ္ေနာက္က်မူဆလင္မ်ားသည္အမ်ိဳးသမီးမ်ားပညာသင္ျခင္းကိုအျပင္းအထန္
ဆန္ ့က်င္ၾကသည္။
အာဖဂန္နစၥတန္တြင္မိန္းခေလးစာသင္ေက်ာင္းမ်ားကို
ရက္ရက္စက္စက္ေဖါက္ခြဲ၊ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ေနတာမ်က္ျမင္ျဖစ္သည္။
ဤေက်ာင္းမ်ားသည္အမ်ိဳးဘာသာတူအမ်ိဳးသမီးဆရာမမ်ားကသင္ေပးေသာ
မိန္းခေလးသီးသန္
့ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ရခိုင္တြင္ဘဂၤလီေခၚေတာမ်ား၏
ဇနီးမ်ား၊ႏွစ္မမ်ား၊သမီးမ်ားကိုလူမ်ိဳးဘာသာမတူသူအမ်ိဳးသားမ်ားကျမန္မာဘာသာစာ
သင္ေပးေရးသည္ေျမြတြင္းထဲလက္ႏိႈက္ရတာေလာက္အႏၱရယ္ႀကီးေပလိမ့္မည္။
ထို ့ေၾကာင့္သူတို
့ကိုပညာသင္ေပးမွျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ျပည္တြင္းေနျမန္မာမူဆလင္ကြန္ျမဴနီတီ
ကိုအကူအညီေတာင္းသင့္သည္။
အကယ္၍ဤအလုပ္ကိုအစိုးရကကိုယ္တိုင္မလုပ္၊ျပည္တြင္းျမန္မာမူဆလင္ကြန္ျမဴနီတီကိုလည္း
အကယ္၍ဤအလုပ္ကိုအစိုးရကကိုယ္တို
မသံုးခ်င္၍INGO
မ်ားထံလႊဲေပးမည္ဆိုလွ်င္၄င္းတို ့ကျမန္မာႏိုင္ငံ၏အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား
(national interest)ႏွင့္ဆန္
့က်င္မည့္သင္ၾကားမႈမ်ိဳးမ်ားမလုပ္ၾကဟုမေျပာႏိုင္ပါ။
ေနာက္ဆံုးေဆြးေႏြးစရာအခ်က္မွာဘဂၤလီလူဦးေရအဆမတန္တိုးေနတာကို
ေနာက္ဆံုးေဆြးေႏြးစရာအခ်က္မွာ
ထိမ္းခ်ဳပ္ေရးျဖစ္သည္။ဘဂၤလီမ်ားအတြင္းလူဦးေရေပါက္ကြဲမႈကိုသမတႀကီးက
ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုသြားေသာ္လည္းမည္သို
့ေျဖရွင္းမည္ကိုေျပာမသြားပါ။
ေမးသူကမေမးလို ့လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ဘဂၤလီတို႔၏လူဦးေရတိုးႏႈန္းသည္တႏိုင္ငံလံုး၏လူဦးေရတိုးႏႈန္းထက္မေက်ာ္လြန္သင့္ပါ။
ဘဂၤလီတို႔၏လူဦးေရတိုးႏႈန္းသည္တႏ
(တႏိုင္ငံလံုးပွ်မ္းမွ် တိုးႏႈန္းသည္
၂.၂ % ဟုထင္ ပါသည္)။ ထို ့ေၾကာင့္လူဦးေရမ်ားေသာ
မိသားစုမ်ားတြင္ကာယကံရွင္မ်ားကမိမိတို
့အသိျဖင့္မကန္ ့သတ္လွ်င္
အစိုးရကျဖစ္သည့္နည္းျဖင့္ကန္
့သတ္ေပးဘို ့ျဖစ္သည္။ (Eugenic/ forced neutering)
ဘဂၤလီမ်ားျမန္မာႏိုင္ငံထဲစိမ့္၀င္လာျခင္းသည္တစ္ဘက္ႏိုင္ငံမွလူဦးေရ
ေပါက္ကြဲမႈ၏ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္ရာျမန္မာႏိုင္ငံထည္းတြင္ဆက္လက္ေပါက္ကြဲမႈအျဖစ္မခံႏိုင္ပါ။
ဘဂၤလီမ်ားျမန္မာႏိုင္ငံထဲစိမ့္
အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးကိုျခိမ္းေျခာက္မႈ
(national security threat) ဆိုေနသည္မွာ ဤအခ်က္ကိုဆိုလိုပါသည္။ ဤသို
့ကိုင္တြယ္ရာ၌လူ ့အခြင့္အေရးစံတစ္ခုခုႏွင့္ ျငိ
ဖြယ္ရိွေကာင္းရိွမည္။
အတတ္ႏိုင္ဆံုးေတာ့ၾကိဳးစား၍လိုက္နာသင့္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ မလႊဲမေရွာင္သာေသာအေျခအေနတြင္အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို
သို႔ေသာ္ မလႊဲမေရွာင္သာေသာအေျခအေနတြင္အမ်
ဦးစားေပးရလိမ့္မည္။သူေတာ္စင္မ်ားအဖို
့သီလစင္ၾကယ္ဖို႔ကအဓိကျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္၊
ႏိုင္ငံကိုေခါင္းေဆာင္ေနသူမ်ားကေတာ့မိမိတို
့တာ၀န္ေၾကပြန္ရမည္။
(Saints can be pure but statesmen
must be responsible.)
ရခုိင္အေရးသည္ျမန္မာအစိုးရသစ္၏ႏိုင္ငံေရးခြန္အား
(political strength) ကိုျပည္တြင္းျပည္ပမ်က္ႏွာစာႏွစ္ခုစလံုးမွာစာေမးပြဲစစ္လို္သလိုျဖစ္ခဲ့သည္။
ရခုိင္အေရးသည္ျမန္မာအစိုးရသစ္၏ႏ
ဦးသိန္းစိန္အစိုးရေခါင္းေဆာင္ေသာဒီမိုကေရစီျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သစ္သည္
ပထမကမၻာစစ္အၿပီးစစ္ရႈံးဂ်ာမဏီတြင္ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာေ၀မာသမတႏိုင္ငံ
(Weimer Republic, 1919-1933)
ရင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာအေျခအေနမ်ိဳးႏွCopy From Forward Mail

Tags:
ႏိုင္ငံေရး
Leave a comment