အသံျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ေတြ
့ဆံုေမးျမန္းခဏ္းအေပၚေက်နပ္အားရ သူမ်ားရိွသကဲ့သို
့အားမရသူမ်ားလည္းရိွေလသည္။
ေက်နပ္အားရသူမ်ားကိုဘာေၾကာင့္ေ က်နပ္သည္ကိုစူးစမ္းေနစရာမလိုေခ် ။
ေက်နပ္အားရသူမ်ားကိုဘာေၾကာင့္ေ
သိုေသာ္သမၼတႀကီး၏ေျဖဆိုခ်က္မ်ား အေပၚအားမရျဖစ္ေနသူမ်ားရိွေသာေၾ ကာင့္
ဘာေၾကာင့္အားမရျဖစ္ၾကသည္ကုိစစ္ေ ဆးၾကည့္လိုပါသည္။
ေရွးဦးစြာအသိအမွတ္ျပဳရမည့္အခ်က္ မွာလက္ရိွအေနထက္ပို၍ႀကီးထြားဆို း၀ါးသြားႏိုင္စရာ
အလြန္ရိွေနသည့္အမ်ိဳးသားလံုျခံဳ ေရးခ်ိမ္းေခ်ာက္မႈတစ္ခုအားယာယီ ပဲျဖစ္ျဖစ္ထိမ္း
ေရွးဦးစြာအသိအမွတ္ျပဳရမည့္အခ်က္
ခ်ဳပ္ထားႏိုင္ျခင္း(keeps under
control, at least for the moment) ျဖစ္သည္။
ထို ့ျပင္သူတို ့ကိုယ္သူတို ့ရိုဟင္ဂ်ာဟုအမည္တပ္ေနၾကသူမ်ား ကိုသမၼတႀကီးကိုယ္တိုင္က
ထို ့ျပင္သူတို ့ကိုယ္သူတို ့ရိုဟင္ဂ်ာဟုအမည္တပ္ေနၾကသူမ်ား
“ဘဂၤလီမ်ား”
ဟုအတိအလင္းအမည္တပ္ေခၚေ၀ၚသြားသည္ မွာလည္းသူတို ့၏တကယ့္
လူမ်ိဳးရင္းျမစ္ကိုအမွန္အတိုင္း ေခၚေ၀ၚရာေရာက္သျဖင့္ေက်နပ္စရာေ ကာင္းပါသည္။
သို ့ေသာ္ျပႆနာကိုသမၼတႀကီးကလကၡဏာခ် က္အကဲျဖတ္ရာတြင္
သို ့ေသာ္ျပႆနာကိုသမၼတႀကီးကလကၡဏာခ်
“လူမ်ိဳးေရးေၾကာင့္ျဖစ္တာမဟုတ္ -
ဘာသာေရးေၾကာင့္ျဖစ္တာမဟုတ္
ရာဇ၀တ္မႈ တစ္ခုမွအစျပဳ”
သည္ဟုသံုးသပ္ျပသြားပါသည္။
မမွားေသာ္လည္းအေပၚယံရွပ္၍ေျပာရာ က်သည္ဟုခံစားမိပါသည္။
မမွားေသာ္လည္းအေပၚယံရွပ္၍ေျပာရာ
အေၾကာင္းမွာဤရာဇ၀တ္မႈမ်ိဳးမ်ား
ေပါက္ဖြားေပးရာလူ(ခိုး)၀င္ေနမႈျ ပႆနာ
(immigration issue)
ကိုရင္းျမစ္ျပႆနာအျဖစ္ေထာက္ျ ပမသြားပါ။
ဤသူမ်ား
သည္ေဒသခံအမ်ိဳးသမီးေတြကိုသာမကသူ တို ့ႏွင့္မ်ိဳးတူ၍
သူတို ့ကိုယ္တိုင္က
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္မိန္းခေ လးမ်ားကိုလည္းေစာ္ကားသည့္
ရာဇ၀တ္မႈမ်ားကိုက်ဳးလြန္ေနၾက
ေၾကာင္းယခုအခါသိလာၾကၿပီျဖစ္သည္။
ထို ့ေနာက္သမၼတႀကီးကလူ ့အခြင့္အေရး၊ ‘လူသားအျမင္’
ထို ့ေနာက္သမၼတႀကီးကလူ ့အခြင့္အေရး၊ ‘လူသားအျမင္’
‘ကမၻာ့ရြာႀကီး’
ဆိုေသာေခတ္ေပၚအသံုးအႏံႈးမ်ားကို သံုးစြဲသြားသျဖင့္ထုိစကားလံုး
မ်ား၏ပူးတြဲပါအဓိပၸါယ္မ်ား( connotations)သည္ျမန္မာေခါင္းေ ဆာင္ႀကီးအေပၚ
တစံုတရာၾသဇာသက္ေရာက္ေနလိမ့္မည္ ဟုမွန္းဆမိပါသည္။
ထို ့ေၾကာင့္ပင္“ရခိုင္တိုင္းရင္းသာ းမ်ားကိုက်ေနာ္တို
့ကစကားဆယ္ခြန္း
ဆယ့္ငါးခြန္းေျပာတာထက္ - ခင္ဗ်ားတို
့(ျပည္ပမီဒီယာ)က
တစ္ခြန္းေျပာတာကပိုၿပီးထိေရာက္ ပါတယ္-သေဘာထားေတြ
စိတ္ထားေတြအျမင္မွန္ရလာေအာင္၊ေျ ပာင္းလဲလာေအာင္လုပ္ေပးပါ”ဟု
အားကိုးသည့္ေလသံျဖင့္ဗီြအိုေအ၏ေ မးခြန္းမ်ားကို
ေျဖဆိုရင္းတဆက္တည္းေမတၱာရပ္ခံခဲ ့ျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ျပည္ပသတင္းဌာနမ်ားကိုအားကိုးလာျ ခင္း၊အသံုးခ်ရန္စိတ္ကူးလာျခင္း
ျပည္ပသတင္းဌာနမ်ားကိုအားကိုးလာျ
တို ့သည္ယခင္စစ္အစိုးရသေဘာထား၊နည္း ပရိယယ္မ်ားႏွင့္ေျပာင္းျပန္ျဖစ္
သျဖင့္သေဘာထားေကာင္းလာသည္ဟုယူဆႏ ိုင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း
“ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြစိတ္ထား သေဘာထားေတြအျမင္မွန္ရ
လာေအာင္”ဆိုသည့္အခ်က္ကိုမူနား လည္ေပး၍မရႏိုင္ပါ။
[စင္စစ္ရခိုင္ဘဂၤလီပဋိပကၡေပါက္ ကြဲထြက္မလာမီကပင္ေဒသတြင္းအေျခအေ န
[စင္စစ္ရခိုင္ဘဂၤလီပဋိပကၡေပါက္
ကိုေသေသခ်ာခ်ာမသိဘဲလူ
့အခြင့္အေရးႏွင့္ကိုင္ေပါက္ေနေ သာျပည္ပမီဒီယာ
ကိုတြင္ရခိုင္မ်ားသာမက၊ျမန္မာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကစိတ္ပ်က္ေနခဲ့ၾ ကသည္။
ဥပမာ ဘီဘီစီ-အင္နာဂ်ဳံးကိစၥ)။ လက္ေတြ
့တြင္ျပည္ပမီဒီယာ၏
ၾသဇာကိုျပည္တြင္းမီဒီယာကတျဖည္းျ ဖည္းဖယ္ရွားလာေနၿပီျဖစ္သည္။]
ရခိုင္ျပည္ထဲသို႔အလံုးအရင္းျဖင့ ္၀င္ေရာက္ေနထုိင္သူဘဂၤလီေတြႏွင့ ္
ရခိုင္ျပည္ထဲသို႔အလံုးအရင္းျဖင့
ပါတ္သက္၍ရခိုင္ေတြဘက္ကဘာေတြမ်ား မွားေနခဲ့လို
့လဲေမးစရာျဖစ္ေနသည္။အျခားႏိုင္ ငံမ်ားတြင္တရားမ၀င္ခိုး၀င္လာသူေ တြကိုေဒသခံေတြကအႏိုင္က်င့္
တတ္ၾကသည္မွာသဘာ၀တရားႀကီးျဖစ္ေ နသည္။
(ဥပမာထိုင္း၊ မေလးရွားႏိုင္ငံ
မ်ားေရာက္ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ဘ၀)။
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္မူဤသဘာ၀ႏွင့္ေ ျပာင္းျပန္ျဖစ္ကာေဒသခံေတြက
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္မူဤသဘာ၀ႏွင့္ေ
၀င္လာေနသူေတြကိုေၾကာက္လန္ ့ေနရသည္။
ရခိုင္ေတြသည္ သူတို ့ႏွင့္အတူယွဥ္တြဲေရာေႏွာေနထိုင္ ခဲ့ဘူးသည္။
ရခိုင္ေတြသည္ သူတို ့ႏွင့္အတူယွဥ္တြဲေရာေႏွာေနထိုင္
သူတို ့ဆီကေစ်း၀ယ္စားသည္။သူတို
့ကိုငွားရမ္းခိုင္းေစျခင္း
အားျဖင့္အလုပ္အကိုင္ေပးသည္။ျပႆ နာျဖစ္ေအာင္ရန္္စလိုက္တာ
ရခိုင္ေတြဘက္ကမဟုတ္။ယခုသတ္ၾက၊
ေသၾကေတာ့လည္း၊သူသတ္-ကို္ယ္သတ္-
သူေသ-ကိုယ္လည္းေသ-တန္းတူရည္တူပဲ ျဖစ္သည္။တဘက္သတ္ႀကီးမဟုတ္။
ယခုသမၼတႀကီးက ရခိုင္ေတြအျမင္မွန္ရလာေအာင္ေျဖာ င့္ဖ်နားခ်ေပးရန္ဗီြအိုေအ
ယခုသမၼတႀကီးက ရခိုင္ေတြအျမင္မွန္ရလာေအာင္ေျဖာ
သတင္းဌာနကိုေမတၱာရပ္ခံေနေသာအခါ ရခိုင္မ်ားသည္ရိုဟင္ဂ်ာအေရး
လိမ္ညာ၀ါဒျဖန္လံႈ
့ေဆာ္ေနၾကသလိုျပသနာ၏လက္သည္ တရားခံျဖစ္ေနၾကသည့္ သေဘာသက္ေရာက္ေနသည္။
မည္သို ့ျဖစ္ေစသမၼတႀကီးကပင္ဘဂၤလီျပႆနာ ကိုဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္သတ္မွတ္မည္။
မည္သို ့ျဖစ္ေစသမၼတႀကီးကပင္ဘဂၤလီျပႆနာ
တျခားႏိုင္ငံပို
့မည္ဟုသမၼတႀကီးကကုလသမဂၢဒုကၡသည္ ဆိုင္ရာမဟာမင္းႀကီးအန္တိုနီယို
ဂူတားရက္စ္ (Antonio Guterres)
ကိုေျပာလိုက္ေသာအခါရခိုင္ျပည္သူ ေတြသမၼတႀကီးကို
ခ်ီးက်ဴးၾက၊ ေနအိမ္မ်ားေရွ
့တြင္ျပည္ေထာင္စုအလံေတြထူၾကျဖင့ ္-တကယ္လုပ္ျပႏိုင္တာ
မျပႏိုင္တာထား၊သေဘာထားျပတ္ျပတ္္ သားသားရိွေသာ
သမၼတႀကီးအစိုးရကို ေထာက္ခံၾကေလသည္။
သို ့ရာတြင္သမၼတႀကီးအစိုးရသည္ျပႆနာ ပိုႀကီးထြားက်ယ္ျပန္
့မလာေအာင္ထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္
သို ့ရာတြင္သမၼတႀကီးအစိုးရသည္ျပႆနာ
သည့္တိုင္အျခားေရရွည္ျပႆနာမ်ား ကိုကားဆက္လက္၍ရင္ဆိုင္သြားရဦး မည္ျဖစ္သည္။
၄င္းတို ့မွာ -
ျပည္ပကေတာင္းဆိုေနေသာသီးျခားလြ ပ္လပ္ေသာစံုစမ္းေရး
အဖြဲ ့ခြင့္ျပဳေပးေရးကိစၥ -
ေဒသခံရခိုင္မ်ားကစီးပြားေရး အရမဆက္ဆံေတာ့သျဖင့္
ဘဂၤလီမ်ားအတြက္အစာေရစာလံုေလာက္ေ အာင္ရရိွေရးကိစၥ-
အေျခခံပညာကင္းမဲ့ေနသူမ်ားျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားေပးရမည့္ကိစၥ
-
မယားအမ်ားယူ၊အကန္
့အသတ္မရိွခေလးေမြးေနေသာလူအုပ္ႀ ကီး၏
လူဦးေရတိုးႏံႈးေပါက္ကြဲေနမႈအား လူ
့အခြင့္အေရးမထိခိုက္ေစဘဲထိမ္းခ် ဳပ္ရမည့္ကိစၥ -
ဗြီအိုေအကသီးျခားလြပ္လပ္ေသာစံု စမ္းေရးေကာ္မရွင္ကိစၥကိုေမးျမန္ းခဲ့သည္။
ျပည္ပ(ကုလသမဂၢ၊အီးယူစေသာေခါင္း စဥ္မ်ားေအာက္မွာမူဆလင္ႏိုင္ငံေ တြက
လူေတြပါလာမည့္)အဖြဲ
့မ်ိဳးကိုဆိုလိုဟန္တူသည္။ယခုအခါ အစိုးရကျပည္တြင္းမွ
ပုဂၢိဳလ္ (၂၇)
ဦးျဖင့္စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္သည္။
ရလဒ္ကိုသံုးလအတြင္းတင္ျပၾကမည္ဟူ ၍သိရသည္။
သံုးလဟူေသာအခ်ိန္သည္ယခုကိစၥအတြ က္ရွည္လြန္းပါသည္။
သံုးလဟူေသာအခ်ိန္သည္ယခုကိစၥအတြ
ထို ့ျပင္မည္မွ်သမာသမတ္က်ေသာပုဂၢိဳ လ္မ်ားျဖင့္ဖြဲ
့စည္းသည္ျဖစ္ေစ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္သည္“ျပည္တြ င္းျဖစ္” ျဖစ္ေနသည္။
ဤေကာ္မရွင္ဖြဲ ့ေပးေရးကိုေတာင္းဆိုသည္မွာျပည္ ပကျဖစ္သည္။ျပည္တြင္းကမဟုတ္။
ဤေကာ္မရွင္ဖြဲ ့ေပးေရးကိုေတာင္းဆိုသည္မွာျပည္
ျပည္တြင္းကလူေတြကျပႆနာ၏ရင္းျမစ္ ကိုသိၿပီးသားျဖစ္သည္။
ေတာင္းဆိုခ်က္ကိုလိုက္ေလွ်ာေသာ ဘက္(အစိုးရ)၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ
အစိုးရအေပၚ'သံသယမရိွေအာင္’ဖြဲ
့ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ထို ့ေၾကာင့္အျဖစ္မွန္ အခ်က္အလက္မွန္မ်ားကိုေဖၚထုတ္ရန္ သည္ဒုတိယကိစၥသာျဖစ္သည္။အမွန္တရာ း
ထက္မေက်မနပ္ျဖစ္ေနသူမ်ားေက်နပ္ေ အာင္လုပ္ဘို
့ကအဓိကျဖစ္သည္။
သံသယရိွေနသမွ်ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေအာ င္လုပ္ျပေစကာမူေက်နပ္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္။
ယခုထိုင္းႏွင့္ဂ်ပန္အေျခစိုက္ “ရိုဟင္ဂ်ာ”အေရးလုပ္ေနသူေတြကျ မန္မာအစိုးရ
ယခုထိုင္းႏွင့္ဂ်ပန္အေျခစိုက္ “ရိုဟင္ဂ်ာ”အေရးလုပ္ေနသူေတြကျ
ခန္ ့ျပည္တြင္းျဖစ္စံုစမ္းေရးေကာ္ မရွင္ကုိ
discredit လုပ္ရန္အဓိကရထိုင္းတကၠသိုလ္
တစ္ခုကိုအသံုးခ်၍ႏိုင္ငံတကာေဆြး ေႏြးပြဲတစ္ခုလုပ္မည္ဟုသိရသည္။
ထိုင္းအေျခစိုက္ႏိုင္ငံတကာမီဒီ ယာကိုပါအသံုးခ်၍လူသားမ်ားအေရး
(humanitarian aspects)
ကိုအသားေပးကာထိုးႏွက္လာေပေတာ့ မည္။
က်ိမ္းေသတားဆီး၍မရျဖစ္မည့္အခ်က္ မွာျပႆနာသည္ျပီးဆံုးဘို
့အေ၀းႀကီးလိုေသးေၾကာင္း
ျဖင့္-
အခုမွအစျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္လူသိမ်ာ းလာေအာင္ publicity
လုပ္မည့္အခ်က္ျဖစ္သည္။
ကေမၻာဒီးယားကအလွည့္က်ဥကၠဌအျဖစ္ေ ဆာင္ရြက္ေနေသာ
ASEAN အဖြဲ ့က “ရိုဟင္ဂ်ာ”ကိစၥေဆြးေႏြးရန္ေခါ င္းစဥ္တင္သည္ကိုျမန္မာကျပည္တြင္ းေရး
ကေမၻာဒီးယားကအလွည့္က်ဥကၠဌအျဖစ္ေ
အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ပယ္ခ်ခဲ့သည္ ဟုသိရသည္။
စင္စစ္အိုအုိင္စီ (OIC)၏ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္တူရကီကလာၾကည့္ တာ၊
ေနာက္ထပ္လည္းအင္ဒိုနီးရွား
ဒုသမၼတေဟာင္း)ၾကက္ေျခနီဥကၠဌလာၾ ကည့္မွာေတြကိုပင္ခြင့္ျပဳႏိုင္ လွ်င္
ASEAN initiative
ကိုလက္မခံႏိုင္စရာမရိွ။
မိမိတို ့ကစတင္ဖိတ္ေခၚမႈျပဳလွ်င္ျပည္တြ င္းေရး၀င္မစြက္ေရးမူကိုမထိခိုက္ ႏိုင္။
ႏွစ္ဘက္ပဋိပကၡ၏ေနာက္ပိုင္းကာလတြ င္စခန္းေရာက္ဘဂၤလီငါးေသာင္းေက်ာ ္အား
မိမိတို ့ကစတင္ဖိတ္ေခၚမႈျပဳလွ်င္ျပည္တြ
ႏွစ္ဘက္ပဋိပကၡ၏ေနာက္ပိုင္းကာလတြ
စားနပ္ရိကၡာေထာက္ပံ့ထားေရးႏွင့္ က်မၼာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈတာ၀န္မ်ာ းသည္
အစိုးရ၏ေခါင္းေပၚက်ေနသည္။အကယ္၍ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ကိစၥအဖုအထစ္ ျဖစ္ေနလွ်င္
ထိုဘဂၤလီဒုကၡသည္မ်ားအားကာလအကန္
့အသတ္မရိွစားနပ္ရိကၡာေထာက္ပ့့ံေ ရး
ေဆး၀ါးႏွင့္က်မၼာေရးမ်ားအတြက္ျ ပည္ပမွေထာက္ပ့့ံေရးအကူအညီမ်ား ရရိွေရးကိစၥ
အေပၚသက္ေရာက္မႈမ်ားရိွလာႏိုင္ သည္။
စားနပ္ရိကၡာႏွင့္က်မၼာေရးသည္လူ သားခ်င္းစာနာေရးျဖစ္ေနသျဖင့္ခ် က္ခ်င္းကူညီရမည္သာ။
စားနပ္ရိကၡာႏွင့္က်မၼာေရးသည္လူ
သို ့ေသာ္သမၼတႀကီးအေလးထား၍ေျပာသြား သည္မ်ားအနက္သူတို
့အား
ပညာသင္ေပးေရးကိစၥလည္းပါ၀င္ေနသည္ ။
ပညာသင္ၾကားေရးသည္ႏိုင္ငံသားမ်ား ရပိုင္ခြင့္မ်ား၏တစ္ခုျဖစ္ေနသည္ ။
ပညာသင္ၾကားေရးသည္ႏိုင္ငံသားမ်ား
သူတို
့ကိုဤအခြင့္အေရးမေပးသင့္ဟုမေျပာ လို။သို ့ေသာ္ေပးမည္ဆိုလွ်င္
သူတို ့၏အဆင့္အတန္း(status)ဘာျဖစ္သည္ ဆိုတာကို
တိတိက်က်ကမၻာသိ အလ်င္သတ္မွတ္သင့္သည္။
ဤသို ့မသတ္မွတ္ေသးဘဲအဆင့္ေက်ာ္၍မဆိုႏ ိုင္ငံသားမ်ားသာရႏိုင္သည့္ပညာေ ရး
ဤသို ့မသတ္မွတ္ေသးဘဲအဆင့္ေက်ာ္၍မဆိုႏ
၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကိုျမန္မာအစိုး ရကသူတို
့အားေပးခဲ့လွ်င္ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြ င္ဤအခ်က္ကို
ေထာက္၍ဒီလူေတြဟာဒီႏိုင္ငံသားေတြ ျဖစ္ေနလို
့ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးေတြေပးခဲ့တာေပါ့ဟုေထာ က္ျပလာႏိုင္သည္။
ထို ့ေၾကာင့္သူတို ့ကိုပညာသင္ေရးမစမီသူတို ့တစ္ဦးခ်င္းစီ၏အဆင့္အတန္း (status)
ထို ့ေၾကာင့္သူတို ့ကိုပညာသင္ေရးမစမီသူတို ့တစ္ဦးခ်င္းစီ၏အဆင့္အတန္း (status)
သည္ဘာလဲ၊ တရားမ၀င္ေရာက္လာသူလား
(illegal migrant) ႏိုင္ငံသားေလာင္း
(potential
citizens)ေတြလားကြဲကြဲျပားျပား အလ်င္သတ္မွတ္ရိွထားသင့္ပါသည္။
တရားမ၀င္ခိုး၀င္လာေၾကာင္းထင္ရွာ းသူမ်ားကိုဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ
ေနၿပီးျဖစ္ပါေစပညာသင္ေပးစရာမလို Immigration
Detention Camps
သို ့ပို
့ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဥပေဒအတိုင္းျပတ္ ျပတ္သားသားဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြား ရန္သာရိွသည္။
ထို ့ေၾကာင့္ပညာသင္ၾကားမႈမစတင္ခင္လူ အရင္စစ္ထုတ္ပစ္ေရးလုပ္ရပါမည္။
ထို ့ေၾကာင့္ပညာသင္ၾကားမႈမစတင္ခင္လူ
ႏိုင္ငံသားအျဖစ္လက္ခံႏိုင္မည့္ သူမ်ားကိုရခိုင္မွသည္ျပည္ေထာင္ စု၏ေဒသအသီးသီး
သို ့ေရႊ႕ေျပာင္းေပးျခင္းျဖင့္လူစု ခြဲသင့္သည္။သို႔မွသာ
လက္ေတြ ့ပညာသင္ေပးဘို ့
လြယ္ကူလိမ့္မည္။
ႏိုင္ငံတကာလုပ္ထံုးလုပ္နည္းအတို င္းလည္းျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္၊
ကေနဒါ၊ ၾသစေတ်းလ်စေသာmajor accepting
countriesမ်ားတြင္၀င္ခြင့္ရသူမ် ားကို
တိုင္းျပည္၏ေနရာအႏွံ ့အျပားတြင္ျဖန္
့၍ ေနရာခ်ထားသည္။ တေနရာတည္းစုမထား။
ဤသို ့ေနရာခ် ထားေပးၿပီးမွ English
as a Second Language (ESL)ကိုသင္ၾကားေပးသည္။
ထို ့ေၾကာင့္စားနပ္ရိကၡာႏွင့္ေဆး၀ါး က်မၼာေရးကိစၥမ်ားအတြက္ေျပာစရာ မရိွေသာ္လည္း
ပညာသင္ၾကားေရးကိစၥကိုရႈေဒါင့္စံ ုမွအေသအခ်ာတြက္ခ်က္ၿပီးမွ
စီစဥ္သင့္ပါသည္။
ထို ့ေၾကာင့္စားနပ္ရိကၡာႏွင့္ေဆး၀ါး
ဤသို ့မဟုတ္ဘဲ သူတို
့အားလံုးကိုသိုးႏွင့္ဆိပ္မခြဲျ ခားဘဲပညာသင္ၾကားေရးစတင္မည္ဆိုပါ က
လက္ေတြ ့သေဘာအရႏိုင္ငံသား (de facto
citizenship)အျဖစ္သတ္မွတ္ထားရာ
ေရာက္သြားႏိုင္သည္ဟုၾသစေတ်းလ်အေ ျခစိုက္ျမန္မာပညာရွင္တစ္ဦးကထင္ျ မင္ခ်က္ေပးသည္။
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ဒီလူေတြပညာသင္ခြင့္ ဆံုးဆံုးရႈံးေနလို
့ဒီေလာက္စရိုက္ၾကမ္း
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ဒီလူေတြပညာသင္ခြင့္
တမ္းေနတာ၊ေဒသခံမ်ားကိုအႏၱရယ္ျပဳ ေနတာျဖစ္သည္။ထို
့ေၾကာင့္သူတို ့ ကိုအေျခခံပညာေတာ့သင္ေပးသင့္သည္ ဟုယူဆလွ်င္လည္း
လူရွစ္သိန္းအနက္ဘယ္သူေတြကိုေရြး ခ်ယ္သင္ေပးမလဲ၊
ဘာပညာေတြသင္ေပးမလဲဆိုသည့္ေမးခြ န္းေတြဆက္၍ေပၚထြက္လာလိမ့္ဦးမည္။
သမၼတႀကီးေၾကျငာထားၿပီးသားအခ်က္ျ ဖစ္သည့္ ၁၉၄၈
ခုႏွစ္မတိုင္မီကေရာက္ႏွင့္ေန သူမ်ား၏ေျမးမ်ိဳးဆက္ကိုလက္ခံမည္ ဆိုသည့္အခ်က္အရလူအနည္းဆံုး
၂သိန္းေလာက္
သမၼတႀကီးေၾကျငာထားၿပီးသားအခ်က္ျ
ကိုျမန္မာဘာသာေျပာ-ဖတ္-ေရး(အသံု းလံုး)တတ္ေျမာက္ေစရန္ပင္အနည္းဆံ ုးတႏွစ္
အခ်ိန္ျပည့္အားသြန္
ခြန္စိုက္(intensive education) သင္ေပး/သင္ယူၾကမွျဖစ္မည္။
ထို ့ေၾကာင့္ေဒၚလာေတြသန္းခ်ီ၍
ကုန္မည့္ ဤအစီအစဥ္ကိုကုလသမဂၢ (UNESCO ?) လိုေနရာမွအကူအညီမပါပဲကို္ယ့္အင္ အားျဖင့္ကိုယ္လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား- စဥ္းစားရေပမည္။
တတ္ႏိုင္၍အကုန္အက်ခံလွ်င္ေကာႏို င္ငံသားမ်ားအတြက္ျဖစ္ရမည့္ဘ႑ာမ် ားထဲမွ
ဖဲ့ေပးရာက်မေနေပဘူးလားေမးရမည္ျ ဖစ္သည္။
ေက်ာင္းေနရမည့္အရြယ္မ်ား(၅ ႏွစ္မွအထက္)ကိုမူလတန္းပညာေရးသင္ ေပး
ေက်ာင္းေနရမည့္အရြယ္မ်ား(၅ ႏွစ္မွအထက္)ကိုမူလတန္းပညာေရးသင္
၍ျဖစ္ႏိုင္သည္။ဒါေတာင္ရခိုင္ေက် ာင္းေတြကိုသူတို
ကသြားတက္မွာမဟုတ္သလို ရခိုင္ေတြကလည္းလက္ခံခ်င္မွာမဟု တ္။
ေနာက္ထပ္လက္ေတြ ့ျပႆနာမ်ားရိွေသးသည္။သူတို႔ကို အႏွစ္ႏွစ္အလလ
ေနာက္ထပ္လက္ေတြ ့ျပႆနာမ်ားရိွေသးသည္။သူတို႔ကို
စာသင္ေပးခဲ့သူေက်ာင္းဆရာကိုပင္ သတ္ျဖတ္ခဲ့သူမ်ားကိုဘယ္ရခိုင္ ဘယ္ဗမာက
ေနာက္ထပ္သူတို
့အၾကားသြား၍စာသင္ခ်င္မည္နည္း။
ဒုတိယလက္ေတြ ့ျပႆနာမွာမိန္းခေလးမ်ားကိုစာသင္ ေရးျဖစ္သည္။
ဒုတိယလက္ေတြ ့ျပႆနာမွာမိန္းခေလးမ်ားကိုစာသင္
ေခတ္ေနာက္က်မူဆလင္မ်ားသည္အမ်ိဳး သမီးမ်ားပညာသင္ျခင္းကိုအျပင္း အထန္
ဆန္ ့က်င္ၾကသည္။
အာဖဂန္နစၥတန္တြင္မိန္းခေလးစာသင္ ေက်ာင္းမ်ားကို
ရက္ရက္စက္စက္ေဖါက္ခြဲ၊ပစ္ခတ္တို က္ခိုက္ေနတာမ်က္ျမင္ျဖစ္သည္။
ဤေက်ာင္းမ်ားသည္အမ်ိဳးဘာသာတူအမ် ိဳးသမီးဆရာမမ်ားကသင္ေပးေသာ
မိန္းခေလးသီးသန္
့ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ရခိုင္တြင္ ဘဂၤလီေခၚေတာမ်ား၏
ဇနီးမ်ား၊ႏွစ္မမ်ား၊သမီးမ်ားကို လူမ်ိဳးဘာသာမတူသူအမ်ိဳးသားမ်ား ကျမန္မာဘာသာစာ
သင္ေပးေရးသည္ေျမြတြင္းထဲလက္ႏိႈ က္ရတာေလာက္အႏၱရယ္ႀကီးေပလိမ့္မည္ ။
ထို ့ေၾကာင့္သူတို
့ကိုပညာသင္ေပးမွျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ ျပည္တြင္းေနျမန္မာမူဆလင္ကြန္ျမဴ နီတီ
ကိုအကူအညီေတာင္းသင့္သည္။
အကယ္၍ဤအလုပ္ကိုအစိုးရကကိုယ္တို င္မလုပ္၊ျပည္တြင္းျမန္မာမူဆလင္ ကြန္ျမဴနီတီကိုလည္း
အကယ္၍ဤအလုပ္ကိုအစိုးရကကိုယ္တို
မသံုးခ်င္၍INGO
မ်ားထံလႊဲေပးမည္ဆိုလွ်င္၄င္းတို ့ကျမန္မာႏိုင္ငံ၏အမ်ိဳးသားအက်ိဳ းစီးပြား
(national interest)ႏွင့္ဆန္
့က်င္မည့္သင္ၾကားမႈမ်ိဳးမ်ားမလု ပ္ၾကဟုမေျပာႏိုင္ပါ။
ေနာက္ဆံုးေဆြးေႏြးစရာအခ်က္မွာ ဘဂၤလီလူဦးေရအဆမတန္တိုးေနတာကို
ေနာက္ဆံုးေဆြးေႏြးစရာအခ်က္မွာ
ထိမ္းခ်ဳပ္ေရးျဖစ္သည္။ဘဂၤလီမ်ား အတြင္းလူဦးေရေပါက္ကြဲမႈကိုသမတႀ ကီးက
ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုသြားေသာ္လည္းမည္ သို
့ေျဖရွင္းမည္ကိုေျပာမသြားပါ။
ေမးသူကမေမးလို ့လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ဘဂၤလီတို႔၏လူဦးေရတိုးႏႈန္းသည္တႏ ိုင္ငံလံုး၏လူဦးေရတိုးႏႈန္းထက္ မေက်ာ္လြန္သင့္ပါ။
ဘဂၤလီတို႔၏လူဦးေရတိုးႏႈန္းသည္တႏ
(တႏိုင္ငံလံုးပွ်မ္းမွ် တိုးႏႈန္းသည္
၂.၂ % ဟုထင္ ပါသည္)။ ထို ့ေၾကာင့္လူဦးေရမ်ားေသာ
မိသားစုမ်ားတြင္ကာယကံရွင္မ်ား ကမိမိတို
့အသိျဖင့္မကန္ ့သတ္လွ်င္
အစိုးရကျဖစ္သည့္နည္းျဖင့္ကန္
့သတ္ေပးဘို ့ျဖစ္သည္။ (Eugenic/ forced neutering)
ဘဂၤလီမ်ားျမန္မာႏိုင္ငံထဲစိမ့္ ၀င္လာျခင္းသည္တစ္ဘက္ႏိုင္ငံမွလူ ဦးေရ
ေပါက္ကြဲမႈ၏ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္ရာျမန္မာႏိုင္ငံ ထည္းတြင္ဆက္လက္ေပါက္ကြဲမႈအျဖစ္ မခံႏိုင္ပါ။
ဘဂၤလီမ်ားျမန္မာႏိုင္ငံထဲစိမ့္
အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးကိုျခိမ္းေျ ခာက္မႈ
(national security threat) ဆိုေနသည္မွာ ဤအခ်က္ကိုဆိုလိုပါသည္။ ဤသို
့ကိုင္တြယ္ရာ၌လူ ့အခြင့္အေရးစံတစ္ခုခုႏွင့္ ျငိ
ဖြယ္ရိွေကာင္းရိွမည္။
အတတ္ႏိုင္ဆံုးေတာ့ၾကိဳးစား၍လို က္နာသင့္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ မလႊဲမေရွာင္သာေသာအေျခအေနတြင္အမ် ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို
သို႔ေသာ္ မလႊဲမေရွာင္သာေသာအေျခအေနတြင္အမ်
ဦးစားေပးရလိမ့္မည္။သူေတာ္စင္မ်ာ းအဖို
့သီလစင္ၾကယ္ဖို႔ကအဓိကျဖစ္ခ်င္ျ ဖစ္မည္၊
ႏိုင္ငံကိုေခါင္းေဆာင္ေနသူမ်ား ကေတာ့မိမိတို
့တာ၀န္ေၾကပြန္ရမည္။
(Saints can be pure but statesmen
must be responsible.)
ရခုိင္အေရးသည္ျမန္မာအစိုးရသစ္၏ႏ ိုင္ငံေရးခြန္အား
(political strength) ကိုျပည္တြင္းျပည္ပမ်က္ႏွာစာႏွစ္ ခုစလံုးမွာစာေမးပြဲစစ္လို္သလိုျ ဖစ္ခဲ့သည္။
ရခုိင္အေရးသည္ျမန္မာအစိုးရသစ္၏ႏ
ဦးသိန္းစိန္အစိုးရေခါင္းေဆာင္ေ သာဒီမိုကေရစီျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ သစ္သည္
ပထမကမၻာစစ္အၿပီးစစ္ရႈံးဂ်ာမဏီတြ င္ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာေ၀မာသမတႏိုင္ငံ
(Weimer Republic, 1919-1933)
ရင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာအေျခအေနမ်ိဳးႏွCopy From Forward Mail
Tags:
ႏိုင္ငံေရး
Leave a comment